2014. március 20., csütörtök

Újabb -1,2 kg :)!! Orecchiette tricolore fokhagymás-csípős cukkinivel

Ma reggel kétszer is a mérlegre álltam, mert nem akartam elhinni, amit láttam. Az elmúlt hét óta 1,2 kg ment le, vagyis összesen 7,6 kg!!!! Hogy ez hogy történt, azt még én magam sem értem, de hál' Istennek, hogy lement. Ez még több erőt ad a folytatáshoz. Három hét múlva itt lesznek az Unokák, remélem addig még sikerül 1-2 kg-ot leadni. Júliusra, mire a "hosszú szünetre" jönnek,  még jó pár kilótól szeretnék megszabadulni. A mai ebédünk is ezt a célt szolgálta.
A krumplis zellerkrémleves után ez a  zöldséges tészta készült, ami nemcsak egészséges, és finom, de szerintem gyönyörű is.
Hozzávalók:
A tésztához:
1 csomag (fél kg) orecchiette tricolore, 1 liter forró víz, 1 fehér kanál ételízesítő, 1-1 kávéskanál fokhagyma granulátum és szárított petrezselyemzöld, pici  olaj
Az Aldiban találtam ezt a három színű "fülecske" elnevezésű pugliai tésztakülönlegességet, amit a családunk által legjobban szeretett, szokásos módon elkészített fokhagymás - erős paprikás - petrezselymes cukkinivel forgattam össze.
A tészta érdekessége, hogy elég vastag, a zöld színt 2 % paraj, a pirosat 2 % pirospaprika hozzáadásával érik el. Ez is tojás nélküli, durum darából készült. Főzési ideje hosszabb, 12-14 perc. Zepter módszerrel főztem, 1 liter vizet forraltam, de most a felsorolt ízesítőkkel ízesítettem az olaj mellett. Ebben a fűszeres vízben főtt a tészta, de még 14 perc után is maradt alatta a főzőléből, ezért azzal együtt öntöttem a pár percig párolt reszelt cukkinire és együtt főtt még 1-2 percig, utána lett ilyen finom, szinte "mártásos" a tészta.

A cukkinibe most ezek kerültek: 
2 cukkini, 2 nagy gerezd fokhagyma, 1 hegyes erős paprika, fél vékony piros húsú paprika, 1 fehér kanál ételízesítő, 1 fehér kanál szárított petrezselyemzöld, 1 kávéskanál chili por, kevés olaj.  
A várakozási idő utána 3 óra


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése