2010. december 21., kedd

Almás gyümölcskenyér





Réges-régen megjelent egy receptkártya sorozat, - a Planétás - amelyet még fiatal háziasszonyként vettem meg. Ebből a sorozatból  néhány süteményt karácsony táján szívesen megsütök majdnem minden évben. Az egyik az almás gyümölcskenyér, ami szerintem  igazi karácsonyi sütemény,  fahéjjal, őrölt szegfűszeggel, cukrozott narancshéjjal, aszalt gyümölcsökkel és dióval. Az eredeti recept Frank Júliától származik.

Hozzávalók:




  • 4 nagy alma (nekem most 5 kisebb volt)

  • 15 dkg cukor

  • 1 tojás

  • 25 dkg liszt

  • 1 teáskanál sütőpor

  • 1 mokkáskanál fahéj (én 1 teáskanállal tettem)

  • 3 szem tört (őrölt) szegfűszeg (1/2 teáskanállal tettem)

  • csipet só

  • 2 evőkanál mazsola

  • 4 evőkanál apróra vágott befőtt (én 2 ek. aszalt fügét és 2 ek. magozott meggybefőttet tettem)

  • 2 evőkanál cukrozott narancshéj

  • 10 szem dióbél (nagyobb darabokra vágva)

  • 2 evőkanál törött mandula (ehelyett is darabos diót használtam)

  • 2 dkg vaj

  • 1 ek. liszt a forma kikenéséhez és lisztezéséhez (utóbbi kettő helyett sütőpapírt használtam)



Az almát meghámozzuk, kicsumázzuk, lereszeljük és a cukorral jól elkeverjük. Hozzáadjuk a nyers tojást, a sütőporral elkevert lisztet (én finom lisztet használtam), és addig keverjük, míg egynemű masszát kapunk. Fűszerezzük fahéjjal, őrölt szegfűszeggel, csipet sóval, majd hozzáadjuk a mazsolát, a feldarabolt gyümölcsbefőttet és apróra vagdalt fügét, a cukrozott narancshéjat és a darabos diót, jól elkeverjük. Hosszúkás formát kibélelünk sütőpapírral, az almás fűszeres masszát beleöntjük, elsimítjuk, alufóliával letakarjuk. Előmelegített, forró (200 fokos)  sütőbe tesszük, de a hőt azonnal közepesre mérsékeljük (165 fok). 1 óra múlva tűpróbával ellenőrizzük, hogy jól átsült-e. Hagyjuk teljesen kihűlni, ha már hideg, alufóliába csomagoljuk, és hűvös helyen tároljuk. Elvileg sokáig elálló sütemény, de mindig hamar elfogy. 












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése