2010. december 4., szombat

Gombavagdalt

Olyannal próbálkoztam ma, amivel eddig még soha. Volt itthon fél kiló csiperke gombám, ebből készítettem gombavagdaltat.





Először megtisztítottam a gombát, és vékonyan felszeleteltem. Aztán egy fej vöröshagymát apróra vágva, kevés olajon megdinszteltem, ráraktam a szeletelt gombát és pirítani kezdtem.Raktam rá egy csapott fehér kanál ételízesítőt, kevés őrölt borsot, csiliport, 1 fehér kanál (ételízesítőből kiszitált) szárított zöldséget, 1 jó púpos teáskanál szárított petrezselyemzöldet és két kávéskanál fokhagyma granulátumot. Addig pároltam a gombát, amíg az alatta keletkező levet mind elfőtte, jól zsírjára pirult. Utána langyosra hűtöttem. Közeben megáztattam 4 szelet zsemlekenyeret (fél kilós kenyérből vágtam, úgyhogy nem nagy szeletek voltak). Egy nagyobb tálba felütöttem 2 egész tojást, hozzáraktam a kicsavart áztatott kenyeret, 3 evőkanál zsemlemorzsát, fakanállal jól elkevertem, majd hozzáadtam a langyos gombát, még egy csapott fehér kanál ételízesítőt.  Kézzel jól "összecsumiszoltam". Aztán egy teflon serpenyőben olajat hevítettem, egy-egy kanálnyi gombás masszát a forró olajban elegyengettem - ellapigattam, mindkét oldalát szép pirosra sütöttem (két lapáttal kell megfordítani, mert széteshet, amíg csak az egyik oldala van megsülve). Jó lett!! Még soha nem raktam fokhagymát a gombához, elképzelni is csak a gomba-vöröshagyma párosítást tudtam, de azt kell mondjam ez nagyon bevált. Most én csináltam úgy, mint  palacsintasütéskor  a gyerekek. Ahogy sült a gombavagdaltam, úgy ettem. Így aztán nem is tudom pontosan mennyi lett a masszából, de 10-12 db-ra saccolom. Finom volt!! A felső képen az első darabok láthatók, alul azok, amik kissé tovább sültek, mert belefeledkeztem az evésbe.

gova 003

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése