2010. december 10., péntek

Bundás zsemle és bundás kenyér








Főzelékre feltétként, reggelire vagy vacsorára egy teával, szerintem nem sok ember van aki nem szereti. A kisunokám kedvenc reggeli étele volt, amikor legutóbb nálunk jártak.  Úgy tapasztaltam, hogy egy szelet kenyérre kb. 1 tojás kell. Eszerint lehet kiszámolni, hogy mennyi tojást kell felhasználnunk. Mi egy közeli pékségben zsemlekenyeret szoktunk vásárolni, én ezzel készítem a bundás kenyeret is, lehet, hogy más minőségű kenyér más arányban szívja föl a tojást.


Hozzávalók 4 személyre:


  • 8 szelet kenyér

  • 8 tojás

  • kb. 1 dl tej

  • só (kb. 8 csipet)

  • olaj a sütéshez



Kb. egyenletes vastagságúra vágjuk a kenyeret, aki a héját nem szereti vágja le nyugodtan. A tojásokat üssük le egy nagyobb tálba, hogy kényelmesen bele tudjuk mártogatni a kenyérszeleteket, ne csorogjon ki a tojás. (Érdemes minden tojást egy csészébe leütni először, onnan a tálba önteni, ha véletlenül romlott a tojás, ne kelljen az addig feltört tojásokat is  kidobni.) Öntsük hozzá a tejet, majd sózzuk meg a tojást. Nekem az a bevált módszerem, hogy minden sárgáját megszórok egy csipet sóval. Ezután egy villával jó habosra verjük a tojást, közben felforrósítjuk az olajat a sütéshez. A kenyérszeletek mindkét oldalát megmártjuk az elhabart tojásban, és villával óvatosan a forró olajba tesszük. A szélén látszik, mikor lehet megfordítani. Amikor mindkét oldala pirosra sült, papírtörlővel bélelt tálra szedjük, hogy leitatódjon a fölösleges olaj. Teával önálló ételként, vagy főzelékekhez feltétként tálalhatjuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése