2010. december 19., vasárnap

Cseréptálban sült kakas vele sült krumplival





Az eredetileg mai főételnek szánt kakas egy része csak vacsorára készült el, mire nagy fiam hazaért a munkából. A déli rántott hús csak csekély ráadás  volt a mai napon. Szóval:  mama  újabb csirkéjét kellett a mélyhűtőből meneszteni tegnapelőtt, hogy a hal alaplé, meg a halfilék beférjenek. Azóta  normál hűtőben tartottam a házi csirkét, amiről kibontás után derült ki, hogy újabb kakas.  Nem baj, szeretjük. Főleg, ha ilyen szép nagy. Ma csak a combjait, szárnyait, és farát használtam fel, a mellfiléjét és az aprólékát eltettem a hűtőbe az elsőből valószínűleg gombás-tejszínes csirkemellet, utóbbiból egy jó kis levest főzök holnap. A mai cseréptálas kakasunk hozzávalói 4 személyre:



  • a kakas combjai (alsók és felsők), szárnyai, fara ketté vágva

  • 12 db kicsit nagyobb krumpli

  • 6 fej hagyma

  • sültcsirke fűszerkeverékem kevés csiliporral feljavítva

  • kevés só

A krumplit és a hagymát megtisztítottam, megmostam. Utána a krumplit félbevágtam és a fél krumplikat felszeleteltem kb.5-7 mm vastag szeletekre. A hagymát ugyanilyen vastag karikákra vágtam. A krumplit beterítettem a beáztatott mázas belsejű Pataki tálba, 3 fej karikázott hagymával együtt. Megszórtam sültcsirke fűszerkeverékkel (összetétele a régi blogomban megtalálható), és kevés sóval, a tetejére raktam a befűszerezett, kis sóval is megpergetett kakas darabokat, és a másik 3 fej karikára vágott hagymát. A cserépedényt lefedtem,  hideg sütőbe tettem, amit 175 fokra állítottam, és az ételt 1 és 3/4 óráig sütöttem, addig rá sem néztem. Akkor az alatta keletkezett zsíros  levet leöntöttem, és fedő nélkül 220 fokon 15 percig pirítottam. Forrón tálaltam a család legnagyobb megelégedésére.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése