2010. december 25., szombat

Májjal rakott pulykamell szeletek






Májjal rakott pulykamell, göngyölt pulykamell, krumplipüré és befőttek





A pulykamell másik feléből májjal rakott húst készítettem.



Hozzávalók:




  • kb. 1 kg. pulykamell filé

  • kevés olaj a tepsi kikenéséhez

  • kevés só

  • 17 dkg kenyér (szárazon mérve)

  • 50 dkg szárnyas máj (1 pulykamáj és kb. 8 csirkemáj)

  • 1 tojás

  • 2 és 1/3 fehér műanyag kanál ételízesítő

  • 1 púpos kávéskanál őrölt bors

  • 3 fehér kanál szárított petrezselyem zöld




Ehhez a fogáshoz a húst vastagabb szeletekre vágtam, kissé kiveregettem, majd zepter módszerrel elősütöttem (a szárazon felforrósított edénybe vizet fröcskölünk, ha szétfut, mint a higany, lehet kezdeni a sütést, ha nincs zepter edény, teflonban is elősüthetjük a szeleteket, de lapáttal forgassuk, hogy a húslé ne tudjon kifolyni). A kenyérszeleteket beáztattam, a májakat apróra vágtam. Egy tálat mérlegre raktam, úgy mértem bele az alapanyagokat (a fűszerezés miatt). A kicsavart kenyér, az apróra vágott máj, és 1 db tojás kb. 1 kg. 10 dkg volt. A fűszerezés akkor jó, ha massza fél kg-onként 1 fehér kanál ételízesítőt rakok, ezért kellett 2 és 1/3 kanállal a masszába. Beleraktam a petrezselyem zöldet, és őrölt borsot, majd a masszát jól összedolgoztam.A szárazon elősütött hússzeleteket kiolajozott tepsibe egymás mellé raktam, mindkét oldalát megsóztam kissé, majd a májas töltelékből kanállal halmokat raktam a hússzeletekre. Végül minden szeletre tettem egy darabka margarint, és 170 fokos sütőben kb. 50-55 percig sütöttem lefedés nélkül.






Májjal rakott pulykamell szeletek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése