2010. december 28., kedd

Garnélás-szardíniás tészta



Mai vacsoránk  "ihletője" középső Fiam fehérboros-tejszínes fekete kagylója volt, amit kb. 2 éve főzött nekünk Angliában, amikor látogatóban voltunk kisunokánk születésekor. Ő akkor spagettivel tálalta, és olyan finom volt, hogy alig tudtam vele betelni. Férjem nem szereti a tengeri herkentyűket, ezért akkor sem evett belőle.
Az én garnélás mártásom hozzávalói:


  • 1 doboz (25 dkg) mirelit garnéla

  • 1 doboz szardínia konzerv (bőr és szálkák nélküli fajta) (el is hagyható, de akkor kevés olaj, vaj, vagy margarin kell a garnéla alá)

  • 1 csapott evőkanál rétes liszt

  • 1 kis kávéscsésze fehér bor

  • 1 kis kávéscsésze tejszín (30 %-os)

  • 4-5 kis kávéscsésze víz

  • 1 fehér műanyag kanál ételízesítő

  • 2-3 púpos kávéskanál fokhagyma granulátum (vagy néhány gerezd zúzott/áttört fokhagyma) 

  • kb. 1/2 kávéskanál csilipor (el is maradhat)

  • kevés őrölt bors

  • 1 cs. (50 dkg tészta, most 4 tojásos csavart cső)

  • 1 liter forró víz

  • kevés olaj 

  • 1 fehér műa. kanál só

A garnélafarkakat szűrőben forró víz alá tartva gyorsan felolvasztottam. Hosszában mindegyiket kettévágtam, a fekete (cérnaszerű) csíkot kiszedtem belőle, aztán keresztben is ketté vágtam, mert elég kevés van a 25 dekás csomagban, így próbáltam megszaporítani egy kicsit, hogy több falatra jusson rák. Felbontottam az olajos szardíniát, az olaját egy teflonserpenyőbe öntöttem, hozzáadtam egy kanál lisztet, és habzásig hevítettem. Néhány pillanat múlva hozzáadtam a rákdarabokat, a szardíniát, jól elkevertem, felöntöttem fehérborral, tejszínnel, és 4-5 kávéscsésze vízzel. Beleraktam az ételízesítőt, fokhagyma granulátumot, csiliport, őrölt borsot, és néhány percig forraltam. A tészta vizét még a legelején forrni tettem, raktam bele 1 kanál sót, pici olajat, majd a tésztát, és újraforrástól 8 percig főztem. Mire a tészta megfőtt,  a garnélás mártás is elkészült. Ehhez a tésztához nem kínáltam reszelt sajtot.





Garnélás-szardíniás tészta
Férjem azóta sem szerette meg a tengeri herkentyűket, ezért Ő a tésztára mákot és cukrot rakott, cseppet sem zavarta, hogy nem hagyományos (széles metélt)  tésztát főztem.





Mákos tészta


2 megjegyzés:

  1. Kedves Mari!
    Nagyon guszta és biztos nagyon finom is a garnélás tésztád.
    Szép a blogod, gratulálok, és Boldog új évet kvánok Neked és a családodnak is.
    Üdv. Rita

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Én is rendszeresen olvasom a blogodat, nagyon tetszik. Én is boldog új évet kívánok Neked és kedves Családodnak. Üdv. Mari

    VálaszTörlés