2010. december 30., csütörtök

Sajtos pogácsa




Sajtos pogácsa

Másik sós süti Szilveszterre Anyukám új receptje alapján készült, ez is isteni, csak nem olyan omlós, mint a másik, inkább kelt tészta jellegű.



Hozzávalók:




  • 16 dkg túró

  • 16 dkg margarin

  • 22 dkg finom liszt

  • 1 cs szárított élesztő

  • 1 teáskanál só

  • tejföl (annyi, amivel össze lehet állítani a tésztát)



Én ennek az adagnak háromszorosából készítettem el (kb.), 50 dkg túróból, 50 dkg margarinból, 70 dkg lisztből, 2,5 fehér műanyag kanál sóval, 2 cs szárított élesztővel (lehet, hogy mégis 3 kellett volna bele, mert nem lett igazán magas a tésztám) és kb. fél pohár nagypoharas 12 %-os tejfölből. A tésztát összegyúrtam, és pihenni hagytam, amíg a másik sós kisült. Utána pálinkás pohárral kiszaggattam, két tenyerem éle között megformáztam kicsit, sütőpapírral bélelt tepsibe egymás mellé raktam,  legkisebbik Fiam megkente sózott, felvert tojással, és lereszelte a sajtot, amit aztán  ráhalmoztam a pogácsákra. Ezt is 180 fokos sütőben sütöttem, amíg megpirult (de vigyázni kell, mert gyorsan megbarnul). 









2 megjegyzés:

  1. Köszönöm! Én is nagyon boldog új évet kívánok Önnek és kedves Családjának! Üdvözlettel: Mari

    VálaszTörlés