2010. december 4., szombat

Zöldséges - currys pulykás rizottó

A szombati vacsorából maradt egy jó adag currys pulyka, aminek a köretét a tegnapi ebédhez megettük. Most a húshoz kellett kitalálni valami "pótlást", amivel az egész családot jóllakathatom. A currys ételekhez nekem a rizs jön be legjobban köretként, ezért most is rizses ételben gondolkodtam. Volt még itthon rizottó rizsem, meg mirelit zöldségem, hát ezeket használtam fel  a meglévő hús kiegészítésére.



Hozzávalók:
  • 1 fej hagyma

  • 3-4 evőkanál olaj

  • 45 dkg finomfőzelék alap (zöldborsó és sárgarépa kocka)

  • 30 dkg rizottó rizs

  • 2 fehér kanál ételízesítő,

  • 1,5 fehér kanál curry por

  • 1/2 kávéskanál csilipor

  • 6 dl forró víz

  • kb. 2 adag currys pulyka maradék, szaftjával  együtt
A hagymát kockára vágva üvegesre pirítottam az olajon. Rátettem a mirelit zöldséget, hagytam, hogy átforrósodjon. Hozzáöntöttem a rizottó rizst, kissé lepirítottam, közben megfűszereztem ételízesítővel, curryvel és csilivel, majd apránként hozzáöntöttem a forró vizet. A rizottórizst nem szabad egyszerre sok vízzel felönteni, mert akkor egy mászkos vacak lesz belőle. (Első ilyen próbálkozásomkor úgy csináltam, mint  a paraboiled rizst szoktam,  felöntöttem forróvízzel, letakartam, aztán 15 perc múlva olyan pép lett belőle, hogy csak a kutya ette meg.) Emellett ott kell állni, tutujgatni, kavargatni kell, és nagyon óvatosan adagolni alá a folyadékot, fél-1 decinként. A rizsszemek szép fokozatosan szívják magukba a megfelelő mennyiségű nedvességet. Amikor már majdnem kész volt, akkor hozzáöntöttem a felforralt currys pulykacsíkokat, és takarékon készre pároltam. Kellemesen csípős, isteni finom étel lett belőle.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése