2012. november 8., csütörtök

Rakott padlizsán... vagy rakott darált hús? :D




Valamikor a múlt héten, vagy az azt megelőzőn akciósan vettem a Lidl-ben 2 doboz 7 %! zsírtartalmú darált sertéshúst, amiről aztán majdnem megfeledkeztem. Épp a szavidő lejárat előtt két nappal jutott eszembe, hogy hoppá, ezt meg kell menteni. Aznap éppen nem szerepelt a terveim között darált húsos étel, de azért fogtam a két doboz husit, és forró, száraz serpenyőben elősütöttem. A kiló húshoz mindössze 1 csapott fehér kanál sót adtam, azzal addig kevergettem nagy lángon tűzhelyen, míg minden kioldódott lé eltűnt alóla, sőt még utána is pár percig. Aztán hagytam teljesen kihűlni, és amikor már hideg volt két zacskóba egyenlően elosztottam, arra gondolván, hátha nem egyszerre akarom mindet felhasználni. Mindkét zacskóba kb. 36 dkg jutott az elősütött darált húsból. Ezeket aztán még egy zacskóba húztam, feliratoztam és a fagyasztóba tettem. Ma előkerültek a zacsik, és néhány percnyi mikróban történő felengedés után az elősütött darált hús lett az ebéd egyik főszereplője.  A hűtőben szomorkodott  jó pár napja két (még mindig elég szép) padlizsán és egy közepes cukkini, ma ezeknek szántam a másik két főszerepet  a darált hús mellett a rakott padlizsánban, bár majdnem több volt a hús, mint a zöldségek, ezért a mai fogásnak akár rakott darált hús is lehetne a neve.. Első lépésként megmostam a zöldségeket, szárazra töröltem őket, aztán a lehető legvékonyabbra szeleteltem mindhármat. A cukkinit hosszában nagyon egyszerű volt egy zöldséghámozóval. A padlizsánokkal már akadt némi nehézségem, ott már késsel kellett dolgoznom, és némelyik szelet kicsit vastagabbra sikerült, mint szerettem volna. Végül a padlizsánok egyik oldaláról levágtam egy csíkot, ami azután egy helyben tartotta az addig elgurulni vágyó zöldségeket, utána már pikk-pakk megvolt a szeletelés. Külön szűrőbe tettem a padlizsánt és a cukkinit is, aztán mindkettőt óvatosan - már a só mennyiségével vigyázva - lesóztam és félretettem, hogy kiadják a levüket. Kezdődhetett a húsos "mártás" elkészítése. Egy fej hagymát finomra vágtam, és kb. 3-4 evőkanál olajon megdinszteltem. Hozzáadtam a felengedett darált húst, 2 kávéskanál fokhagyma granulátumot, őrölt borsot, és sütöttem 1-2 percig, míg a hús mindenütt teljesen átforrósodott. Ekkor ráöntöttem 1 főzőtasak paraboiled rizst, ezzel is jól elkevertem és felöntöttem 1/2 liter 100 %-os paradicsomlével és nagy lángon forraltam. Mivel nem tettem rá fedőt, kellett még hozzá kevés víz, hogy a rizsszemek megduzzadjanak. Sót nem tettem bele, mert a darált hús már sós volt. Akkor van kész a hús, amikor a rizsszemek megduzzadtak, puhák, és semmi folyadék nem maradt a hús alatt. Ekkor forró száraz serpenyőben elkezdtem elősütögetni a padlizsán karikákat. Nagy vastag falú teflon serpenyőben gyorsan ment a vékony karikák átsütése. Amíg az első adag sült, olajjal vékonyan kikentem egy közepes tepsit, és az elősütött padlizsánkarikákat szépen egymás mellé sorakoztattam benne.  Ezután egy sor darált hús következett. Közben kis olajon egyszerre az összes cukkinit is elősütöttem, az következett az első hús sorra, és mellé még néhány padlizsán karika is, hogy azért nagyjából befedje a húst. A cukkinis-padlizsános középső zöldségsorra megint egy adag husi következett, aztán újabb elősütött padlizsánkarikák. A tetejére a maradék darált husi és kb. 15 dkg reszelt sajt. 













Már csak be kellett dugni a 180 fokra előmelegített sütőbe, ott tartani kb. 25 percig, közben megsütni a krumplit és már lehetett is enni. Elkészíteni könnyebb  volt, mint leírni. És nagyon finom volt, bátran merem ajánlani kipróbálásra. 



Hozzávalók: 2 db szép feszes padlizsán (összesen kb.80-85 dkg), 1 db cukkini (30 dkg-os, de ebből akár 2-3 is jó lett volna bele), kevés só, 

a húshoz: eredetileg 1 kg (elősütés után 72 dkg) 7%-os  zsírtartalmú  darált hús, 3-4 evőkanál olaj, 1 fej hagyma, 2 kávéskanál fokhagyma granulátum, őrölt bors ízlés szerint, 1 tasak (12,5 dkg) paraboiled rizs, 1/2 liter 100 %-os paradicsomlé (szükség szerint kevés forró víz), 

a tetejére: 15 dkg reszelt sajt. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése