2012. november 11., vasárnap

Libaleves






A hét végi ebédhez csirkemellet vettem, aztán csak változtattam kicsit az eredeti elképzelésemen, és Márton napra én is készítettem libás fogást. Nem drága húsokat használtam, inkább az olcsóbb húsokból hozattam Legkisebbikemmel: 10 libalábat, 2 libanyakat, 1 farhátat, és kicsit több mint fél kiló libaszívet. Bár a kezdet kezdetén még úgy gondoltam, hogy csak egy jó libaleves lesz a "valamilyen" csirkemell előtt - mert még nem volt elképzelésem a csirkemellre sem - , aztán olyan soknak találtam a húst, hogy ludaskása is lett belőle.


A libaleves hozzávalói: 5 libaláb, 1 libanyak, 1 lebőrözött, zsíros részeitől is megfosztott  liba farhát, 8 db libaszív, 1 fej hagyma, 1 db hegyes erős paprika, 1,5 szál sárgarépa (jó nagyok), 1-1 szép szál petrezselyemgyökér és paszternák, 1 jókora szelet egy hatalmas zellerből, 1 gomba négybe vágva, 1 csokor petrezselyemzöld összekötve, 3 liter forró víz, szitált ételízesítő és/vagy só ízlés szerint, 1/2 kávéskanál őrölt bors. 1,5 l forró víz, szitált ételízesítő és/vagy só ízlés szerint, kb. 2 evőkanálnyi aprított petrezselyemzöld, 15 dkg 8 tojásos csigatészta


A húsokat megtisztítottam, a lábakról levágtam a körmöket, a farhátból először a zsírzómirigyet vágtam ki, aztán gondosan lefejtettem az összes bőrt és hájat (ezeket félretettem a ludaskásához), a sziveket hosszában kettévágtam, a négybe vágott nyakról is leszedtem a nem tetsző részeket, a húsokat megmostam, és fazékba pakoltam. 3 liter forró vízzel felöntöttem, és felforraltam. Többször leszedtem a keletkezett szürke habot majd fűszereztem a levest szitált ételízesítővel, sóval és őrölt borssal. Fél óráig főtt így a leves, aztán beletettem a megtisztított, feldarabolt zöldségeket és gombát. Lefedve, újraforrás után takarékon főztem, szép lassan kb. 2-2,5 órán át, amíg elkészült. Közben másik edényben kevés szitált ételízesítővel, sóval  és vágott petrezselyemzölddel ízesített vízben kifőztem hozzá kb. 15 dkg 8 tojásos csigatésztát és forrón tálaltam a levest.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése