2012. november 13., kedd

...Betyárleves, sajtszószos tészta




Szörnyen lehangoló, szürke, esős időre ébredtünk ma, az ember lányának ilyenkor nincs kedve gyorsan kipattani az ágyól, inkább csak halasztaná a fölkelést. De muszály volt fölkelni. Aztán el kellett végezni a napi teendőket, és ebédidőhöz közeledve azt is ki kellett fundálni, hogy mi a csudát főzzek, olyat ami finom is gyors is, és megeszi a család. Persze azt is figyelembe kell venni, hogy milyen alapanyagok vannak itthon. Aztánmár csak egy jó ötlet kell...  Keresgéltem a neten, leginkább valami ízletes, tartalmas - és persze gyors leves után. Egyszercsak valahol valamelyik oldal egyik sarkában megakadt a szemem egy bakonyi betyárleves ajánlaton, de mire tudatosult bennem, már el is nyomtam. Ezért beírtam a google keresőbe, a nevet, és akkor az elsőre megjent linkre kattintottam EZ volt az. Elolvastam. Aztán valahonnan eszembe jutott, hogy mintha régebben olvastam volna valahol egy alföldi betyárlevest is, azt is beírtam, akkor EZ jött ki. Mindkettő tetszett, de se marha, se sertéshúsom nem volt itthon, de volt csirkemell, volt főtt-füstölt szeletelt bacon, leveszöldség, hagyma, paprika, paradicsom, kolbász, tejföl. Gombám most nem volt, de volt helyette jó kis saját szárítású csiperke gombapor. Ez szuper jó, mert ezekből gyorsan elkészülhetett egy "fúziós" betyárleves.







7 dkg füstölt-főtt szeletelt bacon pici olajon lepirítva






1 fej hagyma, 1 szál petrezselyemgyökér, 2 kicsi sárgarépa, 1 szelet zeller,




1 db 25 dkg-os csirkemellfilé kis darabokra vágva




szalonna után a hagyma, majd zöldségek dinsztelődtek, végül a hús került a fazékba


Amikor a hús teljesen kifehéredett és párolódott már pár percig, fűszereztem 1-1 fehér kanál sóval és ételízesítővel, tettem rá 2 fehér kanál csípős fűszerpaprikát, és felöntöttem 2 liter forró vízzel. Forrás után belekevertem 2 fehér kanál gombaport (pszt... ez titkos összetevő, mert utálják a gombát), legvégül a hámozott feldarabolt paradicsomot, szeletelt kolbászt és kockára vágott csípős zöldpaprikát és addig főztem, míg minden megfőtt (kb. 10 perc).







1 hámozott, felkockázott paradicsom, 8 dkg gyulai kolbász, 1 hegyes erős paprika felkockázva


Végül 4 evőkanál 20%-os tejfölből, 2 púpos evőkanál rétes lisztből és kevés hideg vízből egy habarást turmixoltam, és azzal behabartam a forrásban lévő levest. Pár perc főzés és már tálalhattam is. 












A leves főzése közben azon gondolkodtam, mi legyen a második fogás. Aztán úgy döntöttem, hogy felhasználom a maradék 13 dkg főtt-füstölt bacont. Felcsíkoztam, vágtam hozzá kb. 6-7 dkg sima füstölt szalonnát is, egészen vékony szeletkékre, aztán együtt lepirítottam. Amikor szépen lepirult megszórtam egy evőkanál rétes liszttel, ezzel is pirítottam 1-2 percig, majd felöntöttem kb. 1-1,5 dl tejszínnel, 4 dl tejjel, pici vízzel, ztam kicsit, aztán belekevertem 12 dkg reszelt trappista sajtot. Főztem, míg a sajt szépen elolvadt, és egyneművé vált a mártás, ekkor megszórtam egy fehér kanál szárított petrezselyemzölddel. 1-2 percig még forraltam, és frissen főtt szarvacska tésztával tálaltam. 























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése