2012. november 22., csütörtök

Mátrai borzas szelet - csirkemellből







A mátrai borzaskáról először Illéskrisznél olvastam, és megcsodáltam azt az ételkölteményt, amit ezen a néven tálalt nemrégiben. Utána szétnéztem a neten, hogy mit találok ilyen címszó alatt bejegyezve, és mindenütt hasonlóképpen volt leírva a Mátrai borzas, vagyis a reszelt burgonyás bundában sült hús. Egy helyen csirkemellel készítve is láttam.  Ma aztán eszembe jutott, hogy hasonló módon fogom elkészíteni a hűtőben lapuló 8 szelet csirkemell filét. Persze megint nem volt időm a receptet közvetlenül a készítés előtt átolvasni, ezért aztán megint csak improvizáltam.


A csirkemell filéket besóztam, kicsit kiklopfoltam, és félretettem. A panírhoz nagyobb lyukú reszelőn lereszeltem 4 vagy 5  kicsi tojásnyi burgonyát, hozzáütöttem 3 tojást,  tettem még bele 3 evőkanál rétes lisztet és kb. 1/4 fehér kanálnyi sót. Ezt a masszát összekevertem, és máris olyan volt, mint egy sűrű palacsinta tészta. Ebben forgattam meg az előzőleg lisztben is megforgatott csirkemell szeleteket, és forró olajban, de a hőt mérsékelve mindkét oldalukon szép aranybarnára sütöttem a húsokat. A végén még kimaradt egy pici panírmassza, azt is megsütöttem. Apróra vágott sült krumplit, és nyers uborkaszeleteket tálaltam mellé, meg fokhagymás-chilis-sós-borsos tejfölt, amivel a húst és az uborka szeleteket is megkoronáztuk. A reszelt sajtról teljesen megfeledkeztem:(, de legközelebb már biztosan nem fog lemaradni! A család egyöntetűen megszavazta, hogy ez a finomság máskor is bármikor jöhet:)!










Előtte, hogy azért zöldséget is együnk, egy isteni finom tejfölös habarással készült karfiol leves is volt egy jókora fej karfiolból és jó sok zöldségből, amit én úgy szeretek, hogy legszívesebben 2-3 tányérral ettem volna belőle, ha bírtam volna. 









5 megjegyzés:

  1. Ugye milyen finom! És nagyon laktató. Gondolom a burgonya bunda miatt...Gusztán tálaltad!

    VálaszTörlés
  2. Állandó olvasod vagyok, de amióta átalakítottad a gasztro naplód nem nyilik meg egyáltalán csak a sárga háttér! Az előző szerintem sokkal jobb volt!
    Vagy korlátoztad olvasóidat? Egy ideig cím letiltva jelent meg. Kár!!!

    VálaszTörlés
  3. Kriszti - tényleg nagyon finom!! Ahogy írtam is, megszavazta a család, hogy bármikor készíthetem :)!!

    Anonymous - Ilyet még nem tapasztaltam, olyat inkább, hogy szürke háttérrel jelent meg a blog, olyankor nem nyílt ki a megjegyzés lehetősége sem.
    Nem korlátoztam a hozzáférést, és nem is tiltottam le senkit! Remélem ez csak átmeneti probléma, és nem riaszt el a blog látogatásától.
    Ahogy már régebben is megírtam, jelentősen megnövekedett az oldalmegnyitások száma az új sablonnal, de ahogy a múltkor visszaállítottam, megint visszaesett a régi szintre. Te melyiket választanád szíved szerint?? Napi 900-1000 oldalmegnyitást, vagy 5-6 ezret?? Megértésedet és türelmedet kérem, remélem mielőbb rendeződnek az átmeneti nehézségek.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Mária!
    Köszönöm válaszod, igérem türelmes leszek, remélem minden rendbe lesz. Nagyon sajnáltam volna ha nem látogathatom oldalad hisz mindennap benéztem hozzád.
    Az ünnepek közeledtével kívánok Áldott békés ünnepeket és legfőképpen jó egészséget, hogy sokáig írhasd még a blogod.
    Éva

    VálaszTörlés
  5. Kedves Éva - köszönöm a kedves szavakat :)!!
    Én is áldott, békés ünnepeket és jó egészséget kívánok Neked és kedves Családodnak!

    VálaszTörlés