2013. január 23., szerda

Dupla hagymás sültcsirke és tepsis krumpli

Ennyi maradt a vacsorából :)
Reggel Kata konyhájában olvastam a dupla hagymás sült krumplit, ami úgy megtetszett, hogy elhatároztam az lesz vacsorára a sültcsirke mellé, amit ugyanolyan ízesítéssel készítek el. Délután megcsúsztam kicsit a munkával, ezért kis késéssel, de elkészült a vacsora :).
Annyit változtattam az ízesítésen, hogy a sóhoz némi szárított fűszereket tettem, 1 fehér kanál sóhoz 1 kávéskanál rozmaringot, 1/2 kávéskanál kakukkfüvet és fél kávéskanál chili port. Egy-egy ilyen adag fűszerrel szórtam meg a csirkecombokat és a krumplit is.
A csirkecombok mellé másfél fej vöröshagymát, és 5-6 gerezd fokhagymát tettem a sütőpapírral bélelt tepsibe, alufóliával letakartam, úgy sütöttem előmelegített légkeveréses sütőben 180 fokon fél óráig, aztán mikor a krumpli is bekerült a sütőbe, 200 fokra állítottam. Az utolsó fél órában levettem az alufóliát a húsról, az alatta keletkezett levet leöntöttem, és 15-15 percig sütöttem a húsok mindkét oldalát lefedés nélkül.

A krumpli, - ahogy látszik is - egy tepsinyi volt, ehhez tettem kb. 10 gerezd fokhagymát és két és fél fej vöröshagymát, meg ugyancsak egy ilyen adag fűszeres sóval szórtam meg, és pici olajjal is meglocsoltam, úgy kevertem el alaposan. A krumplit lefedés nélkül sütöttem pirosra, ropogósra.



Isteni illatok terjengtek a lakásban, alig vártuk, hogy vacsorázhassunk.

Vacsora után maradt ki még egy kevés krumpli és hús, hátha a Lányok megkóstolják, vagy valamelyik gyerek, vagy Apa megéhezik még az este folyamán.


Ebédre csak egy egyszerű zöldséglevest főztem, és mivel nem volt más itthon a gyökérzöldségeken és krumplin kívül csak káposzta meg halványító zeller, ezért ezek kerültek a levesbe. Isteni finom volt. Utána Apával a vegyes sertéspörkölt maradékát ettük meg, egy kis frissen főtt krumplival.
A zöldséglevesben ezek voltak: 1 nagyobb sárgarépa, 1-1 kisebb paszternák és petrezselyemgyökér, 2 kicsi krumpli, 1 egészben hagyott kisebb hagyma, 2 szál halványítózeller szár, 4 nagy káposztalevél, 1,5 liter forró víz, ételízesítő és (vagy) só ízlés szerint, őrölt bors, 1 evőkanálnyi olaj, 4 dkg cérnametélt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése