2013. január 25., péntek

Tészta és pizza



Ma olaszos napunk volt. Ebédre olaszos fűszerezésű sonkás paradicsomszószt főztem, hozzá penne tésztát.
A paradicsomszószt úgy készítettem, hogy az lett az esti pizzák kenőanyaga is. 
A szósz hozzávalói: 2-3 evőkanál olaj, 1 fej felaprózott hagyma, 1,5 hegyes erős paprika felaprózva, 2 paradicsom hámozva, felaprítva, 5-6 szelet sonka csíkokra vágva,  2 doboz 500 ml-es Nostia paszírozott paradicsom, só, folyékony édesítőszer ízlés szerint, 1-1 kávéskanál fokhagyma granulátum,  szárított petrezselyemzöld és oregano, kevés chilipor.
Kevés olajon megdinszteltem a hagymát, ráraktam a csípős paprikát és paradicsomot, rövid ideig együtt pároltam, majd a sonka következett. Azt is sütöttem kicsit, amikor már szinesedett, felöntöttem sűrített paradicsommal, beleraktam a fűszereket és kb. 15 percig forraltam. Tésztával is finom volt, és pizzaszósznak is nagyon bevált.
Vacsorára 6 tepsi pizzát sütöttem, mert mindannyian nagyon szeretjük a pizzát. . Ebből degeszre eheti magát mindenki. Lett 5 tepsi magyaros jellegű, (de azért szinte kettő sem volt egyforma) meg egy tengeri herkentyűs. 
A pizzatésztába behasználtam a hűtőben lévő főtt krumplit. Szerintem nem ártott neki. Ezek voltak benne: 44 dkg sós vízben főtt krumpli, 4 dl forró víz, 1 kg rétes liszt, 1 teáskanál cukor, 2 csomag instant élesztő, 1,5 fehér kanál só, néhány löttyintésnyi olaj.  
A krumplit teljesen símára turmixoltam forró vízzel, amitől éppen langyos lett. Hozzáadtam a lisztet, cukrot, élesztőt, sót és elkezdtem összegyúrni. Kicsit ragadt a kezemre, ezért egy löttyintésnyi olajat dagasztottam bele, de még mindig ragadósnak éreztem a tésztát, ezért újabb löttyintés olaj került bele (egy löttyintés 1-1,5 evőkanálnyi olajat jelent). Úgy emlékszem volt még harmadik löttyintés is, mire szép sima, lett a tészta, nem ragadt sem a tálhoz, sem a kezemhez. Folpackkal letakarva tettem a mikróba, 7 percre és 90 Wattra (olvasztó fokozat), hogy a kelés beinduljon. Aztán a kikapcsolt mikróban pihent tovább, míg a rávalókat összevágtam. Előbb a zöldségeket: 5 fej hagyma, 2 piros és 2 sárga húsú paprikát, 3 hegyes erős paprikát. Aztán felkockáztam kb. 30 dkg baroni szendvicssonkát, 1 pár pick paprikás kolbászt,  10-10 dkg paprikás és falusi szalámit, néhány szelet erdélyi szalonnát a végén még 10 dkg krakkói sonkát is előszedtem, hogy elég legyen a rávaló. Ezek a rávalók kerültek különböző arányban a pizzákra.



A magyaros jellegű pizzákra csípős-sonkás szósz után durvára reszelt trappista sajt következett, majd  a zöldségek és a húskészítmények.
A tengeri herkentyűsön a szósz után szintén sajt, hagyma, és kockára vágott sonka következett, rá a forró vízzel leöblített és alaposan lecsöpögtetett mirelit tenger gyümölcsei. Jó pár tekerésnyi olasz zöldfűszerkeverék, néhány csipet só és fokhagyma granulátum került még rá, és irány a sütő. Alaposan elfáradtam, de megérte, mert nagyon finomak lettek a pizzák, a család meg nagyon elégedett :)!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése