2013. január 5., szombat

Túrós-sajtos sós aprósüti sokadszor




Már megtalálható a blogon, de most megint megsütöttem egy kis sós nasinak. Az alaprecept lényege, hogy ugyanannyi túró, zsiradék és liszt kell bele, azon kívül pedig csak só. A teteje kenésére tojás, rá reszelt sajt. Ilyen egyszerű. Most volt itthon fél kiló tehéntúróm, és egy darab tömlős juhtúró, összesen 16 dkg. A zsiradék fél kiló Rama margarin és 16 dkg vaj lett. Ehhez már csak 66 dkg rétes lisztet kellett gyúrnom, meg két fehér kanál sót. A tésztát összeállítása után kb. fél órára hűtőbe raktam, utána lisztezett asztallapon kinyújtottam, pici sóval elhabart tojással megkentem, és a tetejét bőven megszórtam reszelt sajttal. Pizzavágóval apró falatkákra vágtam, sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam. 4 tepsivel lett. Ahogy sült, úgy kóstoltuk, úgyhogy végül egy tálcára ráfért az összes. Nagyon jó lett :)! Ez a család egyik kedvenc sós sütije.

2 megjegyzés:

  1. Anyukám is sokszor sütött hasonlót, tényleg jó sok lesz belőle. Mi mindent szeretünk, sós és édes nasikat, nem száradna ránk:)

    VálaszTörlés
  2. Nálunk inkább a sós a nyerő, és mostmár nyugodtan mondhatom, a családom sem nagyon édesszájú. Még van egy csomó szaloncukor is, a csoki sem úgy fogy, mint régebben, de a sósat Ők is szedegették tegnap rendesen és a szilveszteri minipizza is mind elfogyott :)!!

    VálaszTörlés