2013. január 11., péntek

Krumplipürén sült virsli



Úgy tűnik a héten szalonnás-hagymás hangulatban vagyok, de valószínűbb, hogy azért készülnek ilyen ételek, mert ez van itthon. Ma olyan krumplipürés kedvem volt, eszembe jutott, milyen finom volt régebben az a gazdag krumplipüré, amit egy juhtúróval töltött, baconbe tekert húshoz készítettem. Most egyszerűbb étel készült hasonló körettel, mégis nagyon finom kis összeállítás kerekedett belőle. Volt még a hűtőben Szilveszterről elfekvőben egy csomag Pikok bécsi virsli, azt okoskodtam ki, hogy a feldarabolt virslit terítem  szalonnás-hagymás krumplipürére. Sajttal megszórom, néhány hajszálvékony füstölt szalonnával még "megdobom", aztán összesütöm.
Hozzávalók: kb. 12-14 szem kisebb krumpli tisztítva kockára vágva, só, 2 dl víz,  15 dkg erdélyi szalonna (bőre nélkül annyi) kis kockákra vágva, 1 nagy  fej felaprított hagyma, 2 evőkanál Flóra margarin, pici őrölt bors, néhány csepp olaj a tepsi kikenéséhez,  1 csomag (10 db) Pikok bécsi virsli, kb. 15 dkg trappista sajt durvára reszelve, néhány hajszál vékonyra vágott füstölt szalonna szeletke.
A legkisebb zepter gyorsfőzővel használható edényben odatettem a krumplit főni, szokásos jelzések után 7 percig. Közben felvágtam az erdélyi szalonnát és kiolvasztottam, majd hozzáraktam  a felkockázott hagymát  és üvegesre pároltam. A krumplit az alatta maradt kis főzőlével összetörtem, hozzáöntöttem a  pörcös-hagymás szalonnazsírt, jól kikevertem, kellett még bele 2 evőkanál margarin, hogy kellőképpen krémes legyen. Pici őrölt borsot is szórtam rá. A tepsit kikentem néhány csepp olajjal, és belenyomkodtam a szalonnás-hagymás krumplipürét. Ráraktam a felkarikázott virslit, megszórtam sajttal, és néhány hajszálvékony szeletke sima füstölt szalonnát raktam rá. Ha van kimaradt krumplipüré, az ehhez az ételhez bátran felhasználható.






180 fokra előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem. Nagyon finom volt!! Legnagyobbikom kivételével mindenkinek tetszett. Bár Ő is megette amit kiszedett, de újabban rendszeresen kötözködik velem, ha valamit újítani próbálok. Ha rajta múlna 3 féle ételt ennénk egész életünkben. 

1 megjegyzés: