2012. október 22., hétfő

Búbos hús és gomba







Már tegnap ezt az ételt akartam elkészíteni, de az ismert okok miatt hosszadalmas előkészületekre nem volt időm, ezért az elkészítését mára halasztottam. Valami hasonlót készítettem már a kétféle fordított töltött csirkénél, de ez a hagyma és fokhagyma nélküli töltelék nekem és az egész családnak sokkal jobban bejött. A receptet a NOSALTY-n találtam, a neve Búbos hús Rubin konyhájábólElső olvasásra nagyon megtetszett a recept, főleg azért, mert így Legkisebbikem is tud töltelékes húst enni. A májas tölteléket ugyanis Ő nem szereti. Annyival toldottam meg a dolgot, hogy a csirkemell szeletek mellett 6 tölteni való csiperkét is "megbúboztam" :), csak annak a a töltelékébe belekevertem a gombák apróra vágott tönkjét is. 


A búbos hús és gomba hozzávalói: 4 fél csirkemell filé, só, 6 szelet zsemlekenyér, víz az áztatáshoz, 6 db főtt tojás, 1 db nyers tojás, 1 nagy csokor petrezselyemzöld, 1,5 fehér kanál ételízesítő/vagy só ízlés szerint, őrölt bors ízlés szerint, 6 tölteni való gomba, só, kevés margarin, vaj a húsok és gomba tetejére.


Az előkészületeket a tojások megfőzésével kezdtem, majd hideg vizet engedtem rájuk, hogy mielőbb kihűljenek. A gombát megtisztítottam és besózva leborogattam, a kitört tönköket apróra vágtam. A sütőt 200 fokra kapcsoltam melegedni. A csirkemell filéket vízszintesen kettévágtam, mindkét oldalukat megpergettem sóval és sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam. A kenyérszeleteket vízbe áztattam, amikor megáztak, alaposan kicsavartam és tálba tettem. Hozzáadtam az apróra vagdalt kemény tojásokat (tojásszeletelővel felszeleteltem, majd 90 fokkal elfordítva újra vágtam, és kész is volt az aprított főtt tojás), ugyancsak hozzáadtam a felaprított petrezselyemzöldet, nyers tojást, ételízesítőt, őrölt borsot, és jól elvegyítettem a tölteléket, amit aztán kb. azonos vastagságban eloszlattam a húsokon, úgy, hogy maradjon a gombákba is. A kimaradt töltelékhez hozzákevertem a felaprózott gombatönköket, meg egy-két csipet sót, jól elvegyítettem, és a besózott gombákba töltöttem, és azok is a tepsire kerültek. 











Minden hús és gomba tetejére mogyorónyi margarint raktam, és máris mehetett a 200 fokra előmelegített sütőbe 25 percre. Mellé margarinnal, tejjel, tejföllel kikevert krumplit készítettem. A töltelék alatt nem száradt ki a hús, jól átsült, mégis nagyon finom szaftos maradt. Amikor a sütési idő lejárt, a sütőt kikapcsoltam, de bent hagytam a húst, hogy ne hűljön ki, míg a levest megesszük. 










A tegnapelőtt kimaradt tejfölös csípős karalábét ugyanis ma átalakítottam  levesnek.










A kimaradt főzelékhez 1-1,2 liter vizet öntöttem, felforraltam, fűszereztem kis sóval-borssal, és vajas galuskát főztem bele. Ez ma nagyon bejött a családnak. Lehet, hogy sejtették miből készült, de az biztos, hogy ma szó nélkül megették :).

















5 megjegyzés:

  1. Ezt szívesen megkóstoltam volna az biztos,a gyümölcs salival.

    VálaszTörlés
  2. Gabriella - köszi :)!

    Mellissina - köszi, biztos ízlett volna :)!

    VálaszTörlés
  3. A levesed különdíjat érdemel! Maradékból olyat készítettél, ami megint csak egy önálló fogás! :) Ráadásul én imádom a karalábét, tuti ki fogom próbálni :) És így, egyik nap főzeléknek, másnap levesnek4 :)

    VálaszTörlés