2012. október 3., szerda

(Igen jó) Sajtos rúd Mónikától







Olvasója lettem Mónika új süteményes blogjának, amiben egy év alatt végig akarja sütni a "Mi süteményes könyvünk" című Váncza kiadványban található összes receptet, méghozzá hátulról kezdve. Ebben a sorozatban a 446. recept a Sajtos rúd [igen jó] :). Pontosan a receptet követve egy tényleg nagyon finom sós nasit sikerült készítenem, aránylag rövid idő alatt, nem is sok hozzávalóból, amik a következők: 


25 dkg reszelt (trappista) sajt, 12 dkg vaj, 35 dkg liszt, 1 csomag sütőpor, 4 evőkanál 20 %-os tejföl, 1 és 1/3 fehér kanál só, 1/3 fehér kanál fűszerpaprika, 1 tojás, pici só, 5-10 dkg reszelt sajt a tetejére.  


A leírás szerint a reszelt sajtot jól összekevertem a puha vajjal, aztán a sütőporral elkevert liszttel, sóval, paprikával, végül a tejföllel jól összegyúrtam. Kb. 6-7 mm vastag téglalappá nyújtottam, pizzavágóval felszeleteltem, pici sóval elhabart tojással lekentem, megszórtam reszelt sajttal és két sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam. Az elsőbe kicsit lazábban, a másodikba már szorosabban, majd 200 fokra előmelegített légkeveréses sütőben szép aranyszínűre sütöttem. 50 db finom sós-sajtos süti lett belőle. Köszi Mónika :)!! 


















3 megjegyzés:

  1. Örülök ,hogy ízlett,be is rakom a blogba.
    Nagyon szépek lettek,gratulálok:))
    Várom a további sütéseket:))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek! Ezt én is kinéztem hogy majd kipróbálom!

    VálaszTörlés
  3. Mónika, Éva, köszönöm!! Nagyon finom volt, már egy darab sincs belőle:)!

    VálaszTörlés