2012. október 28., vasárnap

Üvegen sült grillcsirke




 Tegnap hozattam Legkisebbikemmel a Lidl-ből 2 db akciós csirkét. Szép nagyokat sikerült választania, 1,73 és 1,77 kg-osak voltak. Gondolkodtam bőszen, hogy miként készítsem el. Sültcsirkében gondolkodtam, de most egyben akartam megsütni, mert időtlen idők óta nem volt nálunk egyben sült csirke. Mindig feldarabolom, aztán sütöm egy ideig fólia alatt, majd anélkül, végül kb. 1-1,5 óra alatt asztalra kerül. Most elhatároztam, hogy egyben sütöm meg. De nincs olyan magas falú edényem, amiben úgy le tudnám fóliázni, hogy a fólia ne ragadjon bele a melle bőrébe. Aztán eszembe jutott, hogy a kamrában van két kis meggylekváros üveg és megvolt az ötlet. Régebben olvastam már sörösdobozon sült csirkéről, nekem most sörös doboz helyett a két üveg vette át a csirketartó funkciót. A sütőt jóelőre bekapcsoltam melegedni, 170 fokra és légkeverésre. A csirkéket gyorsan megtisztítottam a toll és szőrpihéktől,  aztán levágtam a nem tetsző zsíros részeket a hasüreg nyílásánál, a nyakbőr alól kiszedtem a mirigymaradványokat, a farrészről kivágtam a zsírzómirigyet, aztán fűszerkeverékkel jó alaposan beszórtam a csirkék belsejét, és külsejét is. (A sültcsirke fűszerkeverékem elfogyott, ezért most gyorsan összedobtam emlékezetből egy fűszerkeveréket az alábbiakból: 3 fehér kanál só, 3 fehér kanál szitált ételízesítő (szárított zöldségek nélküli), 1-1 kávéskanál szárított bazsalikom, oregano és rozmaring, 1/2 kávéskanál kakukkfű, és őrölt bors, 1 púpos kávéskanál  fokhagyma granulátum és 1 fehér kanál csípős fűszerpaprika - ezeket alaposan összekevertem, ezzel fűszereztem a csirkéket és a köretként szolgáló rizst is!) A két üvegről lecsavartam a kupakot és szájukkal lefelé fordítva tettem a tepsire. Most nem tettem alá sütőpapírt. 














Az üvegekre ráültettem a csirkéket, mellrészükkel kicsit egymás felé fordítottam őket és az előmelegített légkeveréses sütőbe toltam úgy, hogy a mellrész legyen a sütő belseje felé, - hogy a vastag mellehúsa is jól átsüljön. Így sütöttem 75 percig. Nem kellett forgatni, egyenletesen sült. A hús szaftos maradt, a bőr ropogós pirosra sült, istenien sikerült! Nagyon óvatosan vettem ki a sütőből, nehogy felboruljanak az üvegek, de meglepődve tapasztaltam, hogy mindkét üveg rászívta magát a tepsire, mint egy-egy tapadókorong. Biztos van valami fizikai magyarázata, de nem voltam jó fizikából sose. Úgyhogy legközelebb nem kell félni, hogy felborulnak a csirkék. Bátran ajánlom mindenkinek, hogy próbálják ki, mert isteni finom grillcsirkét lehet így tálalni. A család kérésére - mint feljebb írtam is- , ma zöldséges párolt rizst készítettem köretnek, mellé kovászos uborkát is kínáltam. 












2 megjegyzés: