2012. október 31., szerda

Brokkolileves, hurka-kolbász tepsis krumplival







Gyorsan kellett ma is ebédet főznöm, ezért hurkát-kolbászt vásároltam a hentesnél. Hazaérve sütőpapírral kibéleletem egy tepsit, beleraktam a disznótorost, mindkét oldalát hegyes késsel megszurkáltam 5-6 helyen, hogy ne durranjon ki, és a felesleges zsír is ki tudjon sülni belőle. 180 fokos, légkeveréses sütőbe raktam, alulról a 4. sínre, majd megpucoltam egy szűrőnyi krumplit, megmosás után apróra vágtam, ugyancsak sütőpapírral  bélelt tepsibe öntöttem, sertéssült fűszerkeverékemmel megszórtam és néhány spriccelésnyi olajat is tettem rá, elkevertem és máris mehetett az is a sütőbe a legalsó sínre, ahol kb. 1 órát töltött a disznótoros alatt, a tálalásig. Mostmár, hogy a főfogással egyenesbe kerültem, jöhetett a brokkolileves. Most nem cifráztam tejszínnel vagy tejföllel, ez egy natúr leves lett, de szerintem így is nagyon jó volt


Hozávalók: 1/2 kg brokkoli, 1 db krumpli, 1,5 liter forró víz, ételízesítő és/vagy só ízlés szerint, 2 kávéskanál fokhagyma granulátum, chili por (vagy utóbbiak is ízlés szerint), pici olaj, 1 fehér kanál burgonya keményítő, 1 pici kávéscsésze hideg víz, néhány petrezselyemlevél.


A brokkoli rózsáit levágtam, közvetlenül a szárak fölött, és félretettem őket. A szárakat megtisztítottam a fás részektől és apróra vágtam. Ugyancsak megtisztítottam a krumplit és azt is fölapróztam. Megmostam, fazékba raktam őket, felöntöttem forró vízzel, amit ételízesítővel, sóval, fokhagyma granulátummal, pici chili porral ízesítettem, és spricceltem rá 2-3 nyomás olajat. Néhány percig  lobogva forraltam fedő nélkül, aztán takarékon fedő alatt puhára főztem a zödségeket, majd botmixerrel símára turmixoltam a levest. Újra felforraltam, közben habarást készítettem keményítőből és hideg vízből, amit a leveshez öntöttem, jól elkevertem, és beletettem a félretett brokkolirózsákat. Lefedve főztem 6-8 percig, még egyszer megkóstoltam, kis só még kellett bele, aztán még néhány petrezselyemlevelet tépkedtem rá és már tálaltam is. Mondanom sem kell talán, a család férfi tagjai nem kértek a levesből, nekik túl zöld volt, úgyhogy Ők csak hurkát-kolbászt ettek tepsis krumplival, meg ecetes almapaprikával és káposztával töltött almapaprikával.











5 megjegyzés:

  1. A brokkolilevest szívesen elfogyasztanám, azt nagyon szeretem. nem mintha a kolbészt nem, csak az van nálunk is a hűtőben és most épp nem arra füllik a fogam:D

    VálaszTörlés
  2. Finom ebéd! A brokkolit nem eszik itthon, de a hurkát annál inkább... :o)

    VálaszTörlés
  3. Finomakat főztél guszták! Ha kérhetnék én mos csak hurkát kérnék, de sokat!:-))

    VálaszTörlés
  4. Aleda - nekem is nagyon bejött a brokkolileves! Szívesen kínálnálak, mert csak én ettem belőle, igaz már vacsorára is :).

    Kriszti - köszönöm. Ragadozóimnak is túl zöld volt a brokkolileves, bezzeg a hurka-kolbász! Azt persze nyelték mint kacsa a nokedlit!

    Éva - köszönöm. Úgy tűnik ma mindenkinek hurkára fűlik a foga, mert itthon is vészes gyorsasággal fogyott:)!

    VálaszTörlés
  5. Brokkoli és kolbász jöhet, a hurkát sajnos nem kedvelem, de itt nem is kapható. Viszont mit nem adnék egy jó kis házi kolbászért:)

    VálaszTörlés