2011. december 9., péntek

Csikós tokány csirke felső combból









Valamelyik este Férjem elgondolkodott, aztán azt mondta: "Te, tudod melyik ételt szeretem legjobban csirkéből? Azt amiben van szalonna is, meg tejföl is, és csíkokra van benne vágva a hús. Na az a legjobb!!" Emlékeztettem, hogy a múlt héten olyan felfogásban gombapaprikás készült, mire Ő:  "Na ne!! Gombával azért mégsem ugyanaz!" Becsületére legyen mondva, azért jó adagot bepakolt akkor a baconös gombapaprikásból is, és megállapította, hogy így azért a gomba is ehető, mert jó apróra van vágva - közben ugyanolyanra vágtam a gombát, mint egyébként szoktam :). 


Tegnap azon gondolkodtam, hogy mit készítsek vacsorára az itthon lévő csirke felső comb filéből, aztán úgy voltam vele, miért ne járhatnék Apa kedvében! Ráadásul a Fiúk is szeretik, van is itthon hozzá minden ami kell, aránylag gyorsan meg is van, hát csikós tokány lett a vacsora a család legnagyobb örömére :).


Ezekből készült:  4 hajszál vékony szelet füstölt szalonna nagyon vékonyra csíkozva, 1 kg csirke felső comb filé (a hús rostjaival párhuzamosan kettévágva, majd a rostokra merőlegesen vékonyra szeletelve), 1 fej hagyma apróra vágva, 1 nagyobb tv paprika, 1 hegyes erős paprika, 1 piros hegyes paprika kb. egyenletes csíkokra vágva, 1 paradicsom hámozva, felkockázva, 1-1 csapott fehér kanál só és szitált ételízesítő, 2-3 fehér kanál (csípős) fűszerpaprika, 5 dl víz, a habaráshoz 3 dl hideg víz, 4 púpos evőkanál 12 %-os tejföl, 1,5 evőkanál rétes liszt. Az elkészítés menete ITT található.






3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta ! Biztosan nagyon finom!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki:) A férfiakon sem lehet ám kiigazodni, nálunk is sokszor van olyan, hogy ugyanazt készítem ugyanúgy, mint máskor és az valahogy sokkal finomabb, vagy éppen nem ízlik:)

    VálaszTörlés