2011. december 2., péntek

Újra kacsasült







Kedden  Lidl akcióban vettünk 2 fagyasztott kacsát, darabonként 2 kg volt és 1400 forint. Nem tettem be a mélyhűtőbe, mert arra gondoltam hogy a hűtő leghidegebb pontján néhány nap alatt lassan felenged. Tegnap még nem volt felengedve, ma viszont már igen, ezért nem mertem tovább halasztani az elkészítését, pedig igazándiból inkább holnapra, vagy holnaputánra szántam. Ma ezért ebből készült - kissé megkésve - az ebédünk (a leves pl. még most is fő, mert a gyorsfőző fedőre új tömítőgyűrűt kellett vennem, és csak ma dél körül kaptuk kézhez, ezért leves csak vacsorára, vagy holnapra lesz a kacsa belsőségeiből, nyakából, mellcsontjából, szárnyvégeiből).










Szóval a kacsát feldaraboltam, zsírzó mirigyét kivágtam, és eltávolítottam róla a tollmaradványokat (szerencsére nem volt vészesen sok). Megmostam, tepsibe raktam, a húsok mindkét oldalát megpergettem sóval, és alufóliával lefedve (fényes oldala a hús felé), 180 fokra előmelegített sütőbe raktam. 










Közel két órán át sütöttem, majd levettem a fóliát és 250 fokon szép pirosra sütöttem a kacsapecsenyét :). Hagymás krumplival és kovászos uborkával tálaltam ezt a nem mindennapi isteni ebédet :).









4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, még mindíg nem sütöttem kacsát te meg csak mutogatod nekem hogy sóvárogjak utánna? Nagyon finom lehet így a krumplival meg az uborkával.:)

    VálaszTörlés
  2. Köszi Éva! Az volt :)!!

    Nelli - köszi, igen, nagyon jól sikerült :)

    VálaszTörlés
  3. Hú, ez se semmi, nagyon gusztára sikeredett:) De én a salátásat kérném inkább:)

    VálaszTörlés