2011. december 8., csütörtök

Ham and eggs (sonkás tojás)






Legkisebbikem megkérdezte, amikor ezt az ételt is lefényképeztem és elkezdtünk enni: 


-  "Ezt is beteszed a blogba? Biztosan megint lesz olyan hozzászólás, hogy ilyen egyszerű kaját nem kéne!!" 


Erre visszakérdeztem: 


- "Ha már nem leszek és ráéhezel a sonkás tojásra, meg tudod csinálni?"  


Rávágta:


-  "Nem! Akkor tedd fel, biztos meglegyen, mert nagyon finom!"




Hozzávalók 3-4 személyre: kevés zsiradék (én most egy evőkanálnyi füstölt zsírt és kevés olajat használtam vegyesen) 10-12 dkg füstölt-főtt sonka csíkokra vágva, 12 db tojás, só ízlés szerint


A felmelegített zsiradékon megpirítottam a vékony csíkokra vágott sonkát, amíg pirult a tojásokat elhabartam sóval (ehhez a mennyiséghez kb. 1/4 fehér kanál sót használtam) és a piruló sonkacsíkokra öntöttem, állandóan kevergetve, inkább lágy, mint kemény rántottát sütöttem. A tányéron chili porral szórtuk meg.





9 megjegyzés:

  1. Hű, de finom reggelitek volt!
    Nekünk már nincs sonkánk, új pedig még soká lesz, majd jövő héten vágunk disznót.
    Én kicsit jobban megsütöm a tojást, de a tetejére nálunk is csiliport kell szórni.

    VálaszTörlés
  2. Lehet, hogy egyszerű, de nagyon finom.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta ! A fiad nem volt felháborodva hogy ilyet mondtál?:-)

    VálaszTörlés
  4. Ez pont úgy sütötted,ahogy én szeretem: kicsit lágyra:)

    VálaszTörlés
  5. Legkisebbikednek üzenem, hogy ha ezt a bejegyzést mondjuk szeptember elejéig olvasom, akkor nem nézek olyan bután a pincérre Aggteleken, mikor a tesóm lakodalmának reggelén ezt is ajánlotta mint lehetőség. Mi meg néztünk, hogy hemendmicsoda? S akkor mondta, hogy sonkás tojás. Persze azt ettünk. Csilipor nélkül.

    szóval nagyon is jó helyen van ez a bejegyzés, lehetnek még mások is oly boldog tudatlansáhban mint mi.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom étel, gyors vacsorára is nagyon jó, salátával vagy savanyúsággal.

    VálaszTörlés
  7. Marisz - Köszönöm! De jó neked, hogy disznót vágtok!!

    Hobbychef - köszönöm :)

    Éva - köszi! Ááá! Tudod a fiatalok mindig úgy el vannak a maguk kis világában!

    Aleda - a drága Párom is kicsit lágyan szereti, ezért nálunk mindig úgy készül:)

    4Gyerek - :D, köszi!

    Trollanyu - neked is köszi!

    Nem gondoltam, hogy ennyi kedves hozzászólást kapok ehhez az egyszerű kis ételhez. Inkább én is attól tartottam, amit Legkisebbikem említett!!

    VálaszTörlés
  8. Húúúú, de nagyon guszta!!! Ezek a képek fantasztikusak, és most csorog a nyálam. Nagyon megéheztem rá.:)

    VálaszTörlés