2011. december 27., kedd

Zepter edények használata 6. Palacsinta sütés - Krisztinának ajánlom :)




Egyik kedves Olvasóm, Krisztina kérdést tett fel az ünnepek előtt, akkor nem tudtam kielégítő választ adni, de ünnepek alatt volt időm, keresgéltem a Zepter receptjeim között, és megtaláltam a palacsinta receptjét, illetve a sütés módjára vonatkozó tanácsokat. Ma reggel gyorsan ki is próbáltam, nehogy olyan tanácsot adjak, ami esetleg nem működik. De működött :)!!
Palacsinta tészta hozzávalói :

3 dl tej, 2 db egész tojás, 25 dkg (rétes) liszt, egy csipet só, szódavíz (ha szükséges) (1 dl buborékos ásványvizet tettem bele), 1 evőkanál olaj

1 dl tejet elkeverünk 2 egész tojással, egy csipet sóval, 25 dkg liszttel (mivel a liszt fajtája nem volt megadva, én rétes lisztet használtam hozzá) és ha teljesen sima, csomótlan, feleresztjük még 2 dl tejjel, esetleg szódavízzel (itt sem volt megadva mennyiség, de elég sűrűnek találtam a tésztát, ezért 1 dl buborékos ásványvizet tettem hozzá), hogy se híg, se túl sűrű ne legyen. Ebbe a mennyiségbe tegyünk 1 evőkanál étolajat, jól kikeverjük (MixSy, vagy egyéb botmixerrel). Ebből a mennyiségből 18-20 palacsintát süthetünk. (Nekem 11 db palacsintám lett, pedig kisebb merőkanalat is használtam az adagoláshoz, mint egyébként, de a tészta kissé vastagabb, mint amit saját receptem szerint sütni szoktam. Legközelebb kipróbálom, hogy emelem az ásványvíz mennyiségét, lehet, hogy ha kicsit vékonyabb lesz a tészta, több jön ki belőle.)




A sütés úgy történik, hogy a palacsintasütőt felhevítjük (vízpróba, ha a belespriccelt víz szétfut, mint a higany, akkor jó - legalábbis én így csináltam), beleöntünk kb. 1/2 dl olajat és ezzel kiolajozzuk az edényt, majd egy csészébe kiöntjük. Kezdhetjük a sütést. Kb. minden 5. után kell az olajozást elvégezni a csészében lévő olajjal az előbb leírtak szerint.


(A sütés viszont tényleg működik ezzel a tésztával és ezzel a módszerrel. Arra kell ügyelni, hogy olajozás után jól csepegtessük ki az olajat a serpenyőből, mert különben a szétterítésnél megcsúszhat a tészta, nekem az elsőnél legalábbis megcsúszott. Az után olajozásnál már jobban kicsepegtettem a serpenyőből az olajat, és nem csúszott meg utána a tészta.)
Valószínűleg azért nem sikerült eddig nekem sem a sütés, mert a saját összeállítású tésztát próbáltam sütni, amibe pl. cukrot is tettem, és az előolajozást is kihagytam eddig. 
Ami még nagyon praktikus ebben a tésztában, hogy az íze elég semleges, ezért sós és édes töltelékhez egyaránt használható.

További palacsintás receptek (nagyobb tésztamennyiségekkel) ITT és ITT,  ill.  az oldalsávban található "cimkék"-re kattintva,  "palacsinta" címszó alatt találhatók. 



Palacsinta Zepter palacsintasütőben sütve :)

5 megjegyzés:

  1. Nagyanyámnak két vas palacsintasütője volt, azzal sütöttük a palacsintákat, én kuktáskodtam mellette. Időnként direkt elrontottam, mert azokat azon melegiben megehettem.
    De hát változik a világ.

    VálaszTörlés
  2. Házasságunk elején nekünk is egy vas palacsintasütőnk volt, azzal még Férjem is dobálta a palacsintákat. Csak aztán a költözések alatt elkallódott valahol. Mostanában inkább egy 30 cm-es átmérőjű teflon serpenyőben sütögetem a palacsintát, sokkal ritkábban, mint családtagjaim szeretnék. De van Zepter palacsintasütőm is, és kérdés is adódott, hát illett megválaszolnom :).

    VálaszTörlés
  3. Szépek lettek! Nekem egy sima teflonos sütőm van, abban szoktam sütni. Gondolom ez még jobb lehet!

    VálaszTörlés
  4. i love to have that for breakfast.

    VálaszTörlés
  5. Illéskrisz - Én is nagy teflonban sütöttem eddig, de ezután így is fogom :)

    Loveforfood - Prepares for lunch rather at us :)

    VálaszTörlés