2011. december 7., szerda

Krumplis puffancsok






Vasárnapról megint maradt ki tejjel-margarinnal kikevert krumplipürém (kb.1-1,5 adag), amit 3 dl forró vízzel összeturmixoltam, és szokásos módon krumplis kelt tésztát készítettem belőle kb. 54 dkg sima liszttel, 2 kávéskanálnyi cukorral, 1 csapott fehér kanál sóval, 2 csomag instant élesztővel, és kb. 1 evőkanál olajjal. Ahogy szoktam, mikróban indítottam be a kelést, utána még 15 percig hagytam pihenni, ez idő alatt duplájára kelt a tésztám. Olajozott asztallapon kézzel ellapigattam, pohárral kiszúrtam, és forró olajban aranyos kis pufikat sütöttem a tésztából. Házi baracklekvárral tálaltam (a tegnapról maradt tejfölös krumplileves után). Ebből a mennyiségből 28 db nagyon finom kis puffancs lett, de még így sem bírt senki  4-nél többet megenni :).












6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom tud lenni az ilyen krumplis kelt tészta! Ha nekem marad krumpli én perecnek szoktam megcsinálni élesztővel, nagyon finom az is !

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom ez a burgonyás fánkocska, én szoktam ilyet sósan is szószos ételekhez készíteni. Nem sok 2 csomag instant élesztő ennyi liszthez? Bár lehet, hogy kis csomag.

    VálaszTörlés
  3. Köszi Éva! Biztosan finom a perec is!

    Trollanyu - pont arra gondoltam én is, hogy krokett helyett is lehet ilyet készíteni. Ez olyan szárított élesztő volt, amilyet még nem használtam, attól féltem, hogy a krumpli miatt nem dolgozik majd rendesen, de szerencsére nem volt gond vele. Legközelebb csak 1 tasakkal fogok használni :)

    VálaszTörlés
  4. Marcsi!Finomságot hoztál megint!:-)Én is szoktam szószokhoz készíteni, nagyon szeretjük!A múltkor chilihez volt nálunk.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom lehet Marika,micsoda ötleteid vannak.

    VálaszTörlés
  6. Nelli - nagyon jó ötlet!! Köszi!

    Ditta - köszönöm! Remélem jól vagy!!

    VálaszTörlés