2011. december 3., szombat

Kacsaleves / Adventi koszorú helyett










A tegnap megfőzött kacsaleveshez ma csak tésztát kellett készíteni, és már ebédelhettünk is.


Hozzávalók: 


- 2 mirelit kacsa belsejében található alkatrészek (szívek, zúzák, nyakak, - a máj nem), mellcsontok, szárnyvégek, 2 szál sárgarépa, 1 nagyobb petrezselyem gyökér, (most zellergumó nem volt itthon, de ha van, az is mehet bele,) 1 hagyma, darabka csípős zöldpaprika, petrezselyem és zeller zöldje (a mélyhűtőből - erre tud lecsapódni a hab a főzésnél), 2,7 liter víz, 2,5-3 fehér kanál szitált ételízesítő, őrölt bors. 


- 1 liter víz, 1 fehér kanál ételízesítő, vagy 2 húsleveskocka, 12-15 dkg 8-10 tojásos levestészta, jelen esetben eperszalag, 


- tálaláshoz friss petrezselyemzöld.


Az első csoportban található hozzávalókat gyorsfőző fazékba raktam kis főzőkosárral, a fazekat lezártam legnagyobb fokozaton (9) felforraltam, majd szokásos jelzések után (főzőpálca kiugrása és termosztát mutatójának zöld mező feléig érése után) 15 percig főztem takarékon (2-1/9). Ezután elzártam a tűzhelyet, és hagytam hogy a főzőpálca magától essen vissza. Amikor a fazék lehűlt, kinyitottam, a zöldeket kidobtam a rá kicsapódott habbal együtt. Amikor teljesen kihűlt, hűtőbe tettem. Ma tésztát főztem egy nagyobb edényben és a felforralt levest rászűrtem a megfőtt levestésztára. Tálalás előtt friss, megmosott, apróra vágott petrezselyemzölddel díszítettem.












MÁS. Természetesen nálunk is előkerült az adventi koszorút helyettesítő négy gyertyás asztaldísz, amit minden évben kicsit másképp próbálok díszíteni. Ez most is így volt, csak a gyertyák maradtak a tavalyiak, mert sajnáltam ezeket a szép piros gyertyákat kidobni.



























5 megjegyzés:

  1. A leves nagyon guszta, az adventi koszorú "pótlék" pedig gyönyörű.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta a levesed! Az asztali díszed is nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet ez a kacsaleves:) A karácsonyi díszed is nagyon jól sikerült:)

    VálaszTörlés
  4. Hú, de gyönyörü ez a leves! Micsoda színe van! Nagyon szép az adventi díszed!!

    VálaszTörlés