2011. december 20., kedd

Mai ebédünk: Zöldborsóleves, Krumplifőzelék, sült virsli






Ma sem főztem különleges ebédet, de a zöldborsó leves mégis kicsit más volt, mint az eddig megszokott. Újítani akartam egy kicsit rajta, kevés habarással sűríteni, de elfelejtettem, hogy az itthon lévő burgonya keményítő másképp működik, mint a liszt. Ezért egészen érdekes állaga lett a levesnek. Sűrű is volt és áttetsző is. Mint egy forró zselé. Pedig azt szerettem volna, hogy olyan legyen, mint egy raguleves. Erre mondják ember tervez... :). Az íze viszont nagyon finom volt. 









Hozzávalók: 40 dkg mirelit zsenge zöldborsó, 1 fej hagyma apróra vágva, kevés olaj, 3 fehér kanál ételízesítő, 3 fehér kanál szárított zöldség (ételízesítőből kiszitált), őrölt bors, 2 liter forró víz, 1 teáskanál szárított petrezselyemzöld, 7 dkg kiskagyló tészta. A habaráshoz:  kb. 1 dl hideg víz, 2 csapott evőkanál keményítő.






A borsót és apróra vágott hagymát megdinszteltem az olajon, ízesítettem, beleraktam a szárított zöldségeket, felengedtem forró vízzel és 15-20 percig főztem. Ekkor hozzáadtam a kiskagyló tésztát, néhány perc főzés után a hideg vízben elkevert keményítőt. Forraltam még néhány percig és elkészült a leves, ami ránézésre nem mutatja, hogy milyen sűrű. 








Második fogásnak Rózsi mama kurmplifőzelékét főztem meg, felkarikázott, kevés olajban megsütött virslivel. Az eltérés a múltkor leírt recepthez képest annyi volt, hogy most nem margarint tettem hozzá a végén, hanem még 4-5 evőkanál 12 %-os tejfölt, amitől lazább, és kicsit savanykásabb lett. Férjem és Legkisebbikem is nagyon örültek, mert imádják a krumplifőzeléket, főleg ha van hozzá "valami" (én inkább magában szeretem). Még azt a néhány karika virslit is Apa ette meg, amit mutatóba a főzelékem tetejére tettem a fényképezés idejére.





3 megjegyzés:

  1. Hú, az a leves, az nagyon, de nagyon guszta! A kedvencem!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem mindegyiket, és olyan guszta a tányéron, hogy szívesen végigenném.:)

    VálaszTörlés
  3. Köszi kedves Bors and Pepper és Gizi. Szívesen kínálnálak Benneteket, mert nagyon egyszerű ebéd volt, mégis finom volt.

    VálaszTörlés