2011. december 26., hétfő

Karácsony első napja 2011.


Karácsony első napján Legnagyobbikom meghívást kapott Barátnője családjához, így négyesben töltöttük a délelőttöt Férjem Édesanyja, Párom, Legkisebbikem és én. Nekem főzőcskézéssel telt a délelőtt, a többiek újabb kártyacsatákat vívtak. Frissensült nem készült, de  mindenki legnagyobb megelégedésére finom ebéd került az asztalra. Kedves ismerősünknek köszönhetően újra vad  került az asztalra, méghozzá olyan, amit eddig nem kóstoltunk, vadkacsa, de egy nyuszi is beugrott hozzánk, hogy még szebbé tegye az ünnepet :). A vadak mellett  házi kacsa combot sütöttem még, hogy megszokott, biztonságos íz is legyen a kevéssé vállalkozó szelleműeknek. A menü karácsony első napján a következő volt: 





Vadkacsaleves csigatésztával


Rozmaringos sült vadkacsa


Fokhagymás-rozmaringos nyúlpörkölt


Sült kacsacomb


Krumplipüré


Barack és meggybefőtt





Vadkacsaleves csigatésztával










A három nyúzott vadkacsa látványa először nagyon meglepett, de aztán megbarátkoztam velük. A combokat, szárnycombokat (némi mellehúsát hozzávágva) és a melle húsokat félretettem a sülthöz, sütésig egy jól záródó tálban tároltam őket, olajjal leöntve, hogy pácolódjanak kicsit. A kacsák nyakából, mellcsontjaiból, hátából és farából készítettem a levest, gyorsfőző fedővel, 1/4 zellergumóval, 2 szál petrezselyemgyökérrel, 3 sárgarépával, 1 fej hagymával, fél csípős zöldpaprikával, 1 csokor petrezselyemzölddel, 2,8 liter vízzel, 3 fehér kanál ételízesítővel és őrölt borssal. Szokásos jelzések után 20 percig főztem a levest. Amíg főtt másik edényben, 1 liter vízben, amit 1 tyúkhúsleveskockával és 1 csapott fehér kanál szitált ételízesítővel ízesítettem, megfőztem 12,5 dkg 8 tojásos csigatésztát. Az edény visszahűtése után a petrezselyemzöldet kidobtam a leves tetejéről, a zöldségeket és húsokat tálra borítottam, a levest a tésztára szűrtem, végül frissen vágott petrezselyemmel megszórtam, 1 percig forraltam és tálalhattam a finom, aranysárga levest.





Rozmaringos sült vadkacsa


A sültnek szánt combokat, szárnycombokat (némi mellehúsát hozzávágva) és a melle húsokat sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam, megszórtam sültcsirke fűszerkeverékemmel, sóval, és frissen szedett rozmaring levelekkel, ráöntöttem a pácoló olajat és 2 dl vizet, hogy biztosan puhára párolódjanak.








170 fokra előmelegített sütőben, alufóliával lefedve jó két órán át sültek, hogy biztosan finom puhák legyenek.









Sütés után a visszamaradt szaftot átszűrtem, és azzal meglocsolva ettük a sültet. A család először idegenkedett a sötét hústól, azt hitték megégett, pedig nem, nagyon finom szaftos, puha volt. Aki megkóstolta, annak  nagyon ízlett. (Mama és Legkisebbikem nem merték megkóstolni, Ők a megszokott kacsacomb mellett döntöttek.) Nekem sokkal jobban ízlett, mint a sima sült kacsacomb. Legnagyobbikom vacsorára ette nagy élvezettel, és igazi csemegének nevezte!! 





Fokhagymás rozmaringos nyúlpörkölt


A nyulat kifiléztem, a csontokat most kidobtam, a húst lehártyáztam, és kockákra vágtam, ezt is olajjal leöntve tároltam felhasználásig. 










Először 2 fej hagymát vágtam apróra, meg 4 nagyon duci gerezd fokhagymát, ezeket kevés olajon megdinszteltem. Hozzáöntöttem a kockázott nyúlhúst a pácoló olajjal együtt, fehéredésig pároltam, tettem rá 2 fehér kanál ételízesítőt, 4 evőkanál csípős ketchupot, 2 púpos fehér kanál csípős fűszerpaprikát, 25 friss rozmaring levelet felaprózva és kb. 1,5-2 dl vizet. Lefedve, takarékon puhára főztem, ennek is kellett kb. 2 óra. Ha kell, ilyenkor még lehet sózni. A végére ilyen sűrű szaftú, isteni pörkölt lett:







Fokhagymás rozmaringos nyúlpörkölt





Sült kacsacomb


A biztonság kedvéért nemcsak vadat készítettem, hanem sült kacsacombot is szerencsére, így mindenki elégedetten kelhetett fel az asztaltól. Szokásos módon készítettem a kacsát, csak sóval megszórva, alufóliával lefedve, a sütés végén a bőrét megpirítva. Erről csak induló és tálalt kép van, a tálon elfelejtettem a sült kacsacombokat lefényképezni.











Sült vadkacsa és kacsacomb krumplipürével, barack és meggybefőttel




3 megjegyzés:

  1. Ó, de finom menüsor. Én fácánt kaptam egyszer, az is nagyon finom volt. Sajnos a nyuszit kihagynám, nem bírom megenni, de a többi mennyei!

    VálaszTörlés
  2. Fenséges ételek. Hogy nekem miért nincs ilyen kedves ismerősöm!
    Irigyellek Mari, horgászó nagyfiú, vadászó ismerős, állattartó rokonság!

    VálaszTörlés
  3. Illéskrisz - köszi! Minden nagyon finom volt, persze tudom van aki nem rajong a vadhúsokért, vagy bizonyos állatok húsáért, de szerencsére mi többnyire szeretjük :) Én pl. a nyers húsokat nem merem megenni, ezért soha nem készülhet nálunk tatárbifsztek
    (nem tudom helyesen írtam-e a nevét)

    Köszönöm, kedves Hobbychef :)!! Én is hálát adok, hogy ilyen "forrásaim" vannak!! Szerencsések vagyunk. Épp a Szentesti vacsoránál beszélgettünk, hogy fantasztikus ez a sokféle hal, amit Legnagyobbikom hazahord. Én pl. csukát még nem láttam halasnál, és süllőt sem. Pontyot, harcsát talán. Tényleg el vagyunk kényeztetve :)!!

    VálaszTörlés