2011. december 17., szombat

Hétköznapi lecsó virslivel és tojással







A blogokon mindenütt tombolnak a karácsonyi előkészületek, mindenki csodás mézeskalácsokat, kekszeket, apró sütiket, tortákat, habos csodákat, bejgliket készít. Több blogon menüajánlatok és sütiajánlatok is megjelentek már. Én meg tegnap hétköznapi lecsóra éheztem. A hét eleji bevásárláskor elég jó áron kaptam még lecsópaprikát, hát vettem egy kilót arra gondolván, hogy jó lesz, ha lesz otthon egy kis zöldség. Akár margarinos kenyérrel, rántottába, vagy ételekbe ízfokozónak is jól jöhet. Tegnap úgy sütött a nap, mintha éppen tavasz akart volna lenni, úgyhogy elővettem a lecsópaprikámat, és isteni nyáridéző ételt főztem belőle. Most kevés virsli volt csak itthon, ezért  némi tojás is került bele, hogy az egytálétel jellege meglegyen.


Ezekből főztem: kevés olaj, 3 hatalmas fej hagyma, 10 db lecsópaprika, 1,5 db hegyes erős paprika, 2 db friss paradicsom, kétharmad csapott fehér kanál só, 2 fehér kanál csípős fűszerpaprika, kávéskanálnyi chili por,  1 doboz Nostia passzírozott paradicsom (500 gr-os), néhány csepp édesítőszer, 6 szál Frisli füstölt virsli, 4 db tojás.












Az elkészítés menete ITT megtalálható (persze most debreceni nélkül készült), amikor már majdnem kész volt, fakanállal 4 mélyedést készítettem a fővő lecsóba, és beleütöttem 4 tojást. A serpenyőt lefedtem, és addig főztem tovább a lecsót, míg a tojás fehérje megfőtt, de a sárgája kissé még folyékony maradt, ekkor belekevertem a lecsóba a főtt tojásokat is. Már csak friss ropogós kenyér kellett hozzá, és megvolt a jó kis fűszeres ebéd. Minden nap megenném, akárcsak Férjecském a mai reggelire készített libazsíros pirítóst, amit megsóztuk, megszórtuk chili porral és kovászos uborka karikákat tettünk rá. Édes Drágám azt mondta, ezt karácsonyi menünek is elfogadná :D. A kis vicces...









6 megjegyzés:

  1. A lecsó nálam mindig nyerő, virslivel, tojással, rizzsel, krumplival,tésztával, télen, nyáron, ratatouille-ként, vagy egyéb változatban. (csináltam már uborkával is, amikor nem volt itthon cukkini, vagy padlizsán). Szóval, nem tudom megunni. De a lényeg, hogy csípős legyen. Az édesítőszert nehezen tudom benne elképzelni.

    VálaszTörlés
  2. Mi is csípősen szeretjük, édesítőszert csak néhány cseppet tettem bele, a paradicsom savasságának ellensúlyozására - mert cukrot szinte egyáltalán nem használok.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretjük mi is a lecsót, de itt igen ritkán készítem, mert nem lehet olyan paprikát venni, mint otthon. Néha az ázsiai vagy a török zöldségesnél, de most az is nagyon drága. Nem is csoda, ha a kislányom ezt kérte karácsonyra:) Egyébként mi is csípősen szeretjük, úgy az igazi.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta! De jó is és mennyire szeretem a csípős lecsót! Én már elkezdtem az ősszel elpakolt lecsókat bontogatni! Remélem nem lesz hosszú a tél? Habár még el sem kezdődött!

    VálaszTörlés
  5. Jól tetted,hogy lecsót készítettél,szeretem én is nagyon,főleg ahogy a nővérem készíti,galuskával kolbásszal.
    Nagyon guszta a lecsód,ha meghívtál volna,szívesen lettem volna vendég Nálad!!:):):)

    VálaszTörlés
  6. Trollanyu - ismerős, szegény Középsőmék is mindig kérik ha megyünk, hogy paprikát vigyünk, mert Angliában is csak kaliforniai paprika meg chili van.

    Éva - köszi. Én a fejtett meggyel vagyok így, már csak 1 üveggel van, és hol van még a nyár :)

    Mellissina2 - galuskával még nem készítettem, de nem rossz ötlet, a férjem biztos imádná, mert a papirkás krumplit is mindig galuskával kell főznöm, úgy szereti.
    Szívesen meghívtalak volna, ha tudtam volna, hogy Te is annyira szereted :)

    VálaszTörlés