2011. december 15., csütörtök

Csirkepörkölt Zepter gyorsfőző fedővel


Ma nem főztem semmi újdonságot, a régi, jól bevált csirkepörkölt került asztalra, amit most rengeteg aprólékkal főztem. A fiúknak tészta, Apának és nekem pirított tarhonya került mellé, és mindannyiunknak kovászos uborka volt a savanyúság.


A pörköltbe ezek kerültek:  1 cs (70 dkg) csirke alsócomb, 1 cs (70 dkg) csirke levescsomag (volt benne 1 láb, 2 szárny, 1 szív májjal, 1 far-hát, 1 nyak), 1 cs csirke láb-nyak (sok láb és sok nyak volt benne, nem számoltam mennyi, de legalább 8-9 db fajtánként), kevés olaj, 3 fej hagyma felaprózva, 3 kisebb lecsópaprika kimagozva, apró kockákra vágva,  fél erős paprika ez csak kimagozva, 1 db paradicsom hámozva felkockázva, 1 teáskanál csípős piros arany, 1,5 fehér kanál só, 4 fehér kanál csípős fűszerpaprika, fél liter víz..


A húsokat megtisztítottam, megmostam, amit kellett (far-hát, szárny) elvágtam, far-hátból a zsírzómirigyet kivágtam, lábakról a körmös részt szintén eltávolítottam, aztán szokásos módon készítettem a pörköltet. 


Az 5,8 literes gyorsfőző fedővel használható Zepter fazékban kevés olajon hagymát-paprikát, aztán paradicsomot dinszteltem, hozzáadtam a húst, piros aranyat, rövid párolás után sóztam, paprikáztam, felöntöttem fél liter vízzel, a fazekat a gyorsfőző fedővel lezártam és szokásos jelzések (főzőpálca kiugrása és termosztát mutatójának zöld mező feléig érése) után 15 percig főztem takarékon (9/2 fokozaton). A fazék visszahűtése után azonnal tálaltam ezt a finom pörköltet - bár tudom van aki utálja a csirkelábat, és egyéb csontos csirkehúsokat, nálunk az ilyenek hamarabb eltűnnek a pörköltből is, mint a combok. Sajnos a fényképezőm lemerült, ezért csak ez az egy kép készült a mai főztömről.









4 megjegyzés:

  1. Guszta lett,sajnos a csirkepörköltöt nem szeretjük, így én általában paprikás csirkét szoktam készíteni, azt is combfiléből és mellből. A gyerekek miatt, ez az új generáció már nagyon válogatós lett:)

    VálaszTörlés
  2. Régen főztem már csirkéből, pedig szeretjük nagyon.De most eszembe juttattad!:-)A tarhonyát olvasom, hogy Te is megpirítod.Sokkal jobb íze lesz a tésztáknak így szerintem.Milyen fajta a tarhonya?

    VálaszTörlés
  3. Trollanyu - ahány ház, annyi szokás :). Nálunk osztatlan sikert arat, bármilyen pörköltet főzök, annyira szeretik a fiúk. És a csontosabb részeket hamarabb kiszedik - velem együtt, a combot inkább Apa szereti.

    Nelli - ha külön készítem a tarhonyát, akkor mindig jól megpirítom, mert szerintem úgy finom igazán. Ezt a Lidl-ben vettem, 4 tojásos Tardell tarhonya.

    VálaszTörlés
  4. Nelli - bocsi, csak most néztem meg a csomagolásán Tiradell a tarhonya neve, bocsi :)

    VálaszTörlés