2013. február 27., szerda

"Csikós tokányos" gomba pennével, Zepterben


3 literes Zepter edényben együtt főtt a "csikós tokányos" gomba  a tésztával. Most csak két személyre, mert a fiúk nincsenek itthon. Vacsorára, mire hazaér a család, lesz valami tartalmasabb étel. Erről a mostaniról fázisképek is  készültek Gionetta ötlete alapján.
A gombás tésztához az alábbi alapanyagokat használtam fel: 2 szelet felcsíkozott füstölt szalonna, 1 paradicsom, 1 hagyma, 1,5 hegyes erős paprika, 3 nagy tölteni való gomba
1 kávéskanál + fél fehér kanál só, 1 kávéskanál  borsikafű, 1 fehér kanál fűszerpaprika (nálam csípős), 8 dl forró víz, 1/2 dl hideg víz, 1/2 evőkanál rétes liszt, 3-4 evőkanál tejföl, 20-25 dkg durum penne tészta. 

Először a csíkokra vágott szalonnát olvasztottam ki.





Majd ráraktam a felaprózott hagymát, és a karikákra vágott csípős paprikát, és együtt megdinszteltem. 









Ezután a felszeletelt gomba következett és egy kávéskanál só.





Amikor a gomba megpárolódott és összeesett, megszórtam egy kávéskanál borsikafűvel.





és hozzátettem a paradicsomot is. 






Az edényt félrehúztam, úgy raktam rá egy fehér kanál fűszerpaprikát (csípőset), 












majd felöntöttem 8 dl forró vízzel, tettem bele még fél fehér kanál sót és felforraltam.  




Amikor felforrt, behabartam a 3-4 evőkanál tejföl, 1/2 dl hideg víz és 1/2 evőkanál rétes liszt keverékéből készült habarással, újraforrás után belefőztem a penne tésztát.


Lefedve, takarékon 15 percig főztem, amíg a fűszeres szaft nagy részét magába szívta a tészta, utána tálaltam. 
A lapos tányéron sajnos eléggé szét csúszott az étel, de ez az élvezeti értékén nem rontott, finom volt.  A tányéron még tettünk rá egy kis tejfölt, de azt már nem fotóztam le.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése