2013. február 2., szombat

Zöldséges krumpliágyon sült csirkecomb

Kicsit hangzatos ez a "krupliágy", de üsse kavics, most ezt a nevet adtam ennek az egyszerű, de annál finomabb ételnek. A tegnap vacsorára megfőzött csirkepörköltbe ezek a húsok már nem fértek be ezzel viszont a mai ebéd is megoldódott. Igaz nem volt sok a hús, csak 6 csirke felsőcomb, de másfél-másfél mindenkinek jutott. A köretből meg mindenki bőségesen szedhetett. A zöldséges "krumpliágy" hozzávalói: 10 szem krumpli, 2 nagy sárgarépa, 2 paszternák, 2 nagy gomba, 2 fej hagyma, pici olaj, só, őrölt bors, szárított oregano, rozmaring és kakukkfű. 
A megtisztított, összevágott zöldségeket sütőpapírral bélelt tepsibe terítettem (a sütőpapírt picit megolajoztam előtte, és a fűszerezett zöldségeket is meglocsoltam pár csepp olajjal),
majd  rápakoltam a befűszerezett csirke felsőcombokat is, amiket előzőleg sóval, őrölt borssal, oreganoval, rozmaringgal és kakukkfűvel szórtam meg, aztán alufóliával letakarva 200 fokra előmelegített sütőbe toltam 50 percre. Utána a fóliát levettem, és további 10-15 percig 200 fokon, majd újabb 10-15 percig 250 fokon sütöttem  az ételt, és már tálalhattam is. A köret jó szaftos, a hús puha és omlós, a bőr viszont isteni ropogós volt.

2 megjegyzés: