2013. február 15., péntek

Céklalevles tejszínnel, ecetes tormával és sonkacsíkokkal, szalonnás-virslis tepsis krumpli

A vacsorához elővettem a krumplis kosaramat, és akkor láttam meg a 6 céklát, amit a hét végén vettem és teljesen elfeledkeztem róla. Arra gondoltam, levest főzök belőle. Gumikesztyűvel  felvértezve megtisztítottam 3 céklát, és úgy feldaraboltam, mint a krumplit szokás. Fazékba raktam, majd utána küldtem egy felaprózott közepes méretű vöröshagymát. Felöntöttem másfél liter forró vízzel, ízesítettem két fehér kanál ételízesítővel és egy kávéskanálnyi őrölt köménnyel és puhára főztem. Amikor könnyen beleszaladt a kés botmixerrel pürésítettem, majd újra felforraltam, tettem bele három púpos teáskanálnyi ecetes tormát, meg 6-8 evőkanál 30 %-os tejszínt. Pici só is kellett még bele, és máris finom leves lett belőle. A hűtőben volt még pár szelet lehelet vékony sertés sonka, azt nagyon vékony csíkokra vágtam és azzal gazdagítottam a levest. Tálaláskor pici tejszínt öntöttem még bele, ami először elsüllyedt, aztán szépen felúszott a leves tetejére. Elkeverés után bekanalaztam egy tállal és magam is meglepődtem, hogy mennyire ízlik. A család többi tagja persze hallani sem akart róla, úgyhogy holnapra is megvan a levesem.
Második fogás - családom számára az egyetlen - szalonnás-virslis tepsis krumpli
Ehhez a fogáshoz megtisztítottam egy szűrőnyi krumplit, vékonyra szeleteltem. A mélyebb tepsit kibéleltem sütőpapírral, picit megolajoztam, utána terítettem bele a krumplit. 3 nagy fej hagymát ugyancsak megtisztítottam, azt  vastagabb szeletekre vágtam és karikáira szedve elosztottam a krumpli tetején. Utána 2 tv paprika következett szintén vastagabb szeletekre vágva, majd 3 kicsit fonnyadt paradicsom felnyolcadolva. Ezután megszórtam az egészet sertéssült fűszerkeverékemmel és sóval, és jól elvegyítettem. A tetejére pakoltam 10-11 szeletke erdélyi szalonnát, amit bőréig bevagdostam, és 180 fokra előmelegített légkeveréses sütőben jó 50 percig sütöttem lefedés nélkül. Amíg sült beirdaltam 10 szál pikok bécsi virslit, és ráraktam a majdnem kész ételre. Még 10-15 perc sütés és elkészült a vacsi.  Finom volt, szerette a család, mert igazi pasis kaja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése