2013. február 12., kedd

Vasárnap és hétfő

Két ünnepeltünk is volt a hét végén, Férjem Édesanyjának névnapját, Apukámnak születésnapját köszönthettük :)!! Isten éltesse Mindkettejüket  nagyon sokáig!!
Vasárnap elutaztunk Mamát köszönteni. Épp kifogtuk, hogy erre a hétvégére leesett a hó, borzasztóan rosszak voltak az útviszonyok, nagyon lassú volt a közlekedés, több, mint két óra volt az út oda is meg vissza is, a szokásos másfél helyett. Sógornőméknél jött össze a család, tizenketten voltunk az ünnepi ebéden, ami megint nagyon finom volt!! Sógornőm, - Férjem Huga - nagyon jól főz!! És mindig olyan sokfélét, hogy azt se tudjuk mit kóstoljunk. Most is sokféle étel készült: kapirgálós házi tyúkból finom leves, pörkölt galuskával, töltött kel, rántott hús és sült csirkecombok sokféle körettel, mellé kétféle savanyúság, majonéz. Annyi minden, hogy végigkóstolni is lehetetlennek tűnt. Azért nekigyűrkőztünk, és igyekeztünk minél több félét kóstolni. Én ettem a levesből, pörköltből nokedlivel, egy vékony szeletke töltött kelt,  kb. egy fél rántott húst (nagy részét Apának adtam) sajttal töltött hasselback krumplival és gombás-tojásos rizzsel, csemege uborkával. Amikor ezt a temérdek kaját megettük, jöttek a sütemények. Nálam addigra már ki lehetett tenni a megtelt táblát, a sütiket nem bántottam, pedig legalább 6 féle volt: linzerkarika, meggyes süti, kinder szelet, valami mézes-krémes csokival a tetején, almás süti, sós-sajtos leveles tésztából, meg sósmogyoró, utóbbiból  én is elropogtattam a délután folyamán pár szemet. Na meg persze kávé habbal. Nagyon jól éreztük magunkat, gyorsan elszaladt a délután. Este fél nyolcra értünk haza. Sógornőm olyan aranyos volt, még vacsorát is pakolt nekünk, nehogy éhen haljunk, Mamától meg egy felpucolt, lefagyasztott kapirgálós csirkét, meg házi  tojást kaptunk, úgyhogy rendesen fel voltunk pakolva. Visszafelé szerintem többet hoztunk, mint amennyit vittünk :)
Az ünnepi fogások  - a képek telefonnal készültek, ezért nem olyan jól sikerültek, de az ételek mind nagyon finomak voltak!
Hétfőn megfőztem a maradék húsokat, amit hét végére vettem - nehogy megromoljanak -  6 farrészes csirke felsőcombot, meg 6 csirkelábat. A húsokról leszedtem a bőrt és kidobtam, mert eszméletlen zsíros volt. A felső combokat kifiléztem, a húst rostjaira merőlegesen felszeleteltem és csikós tokányt készítettem belőle a már régebben leírt módon. A combcsontokból, farrészekből és megtisztított lábakból sok zöldséggel levest főztem zepter gyorsfőző fedővel, szokásos jelzések után 8 perc alatt. Közben megfőztem a tésztát a leveshez és a csikós tokányhoz is, aztán a levest rászűrtem a tésztára  a húsokat és zöldségeket tálra borítva külön tálaltam. Mindezt persze egyéb teendőim közben, úgyhogy volt kapkodás jobbra-balra. Nem baj, az ebéd finom volt, csak a délelőttöm volt kicsit kimerítő. Annyira, hogy még fényképezni sem volt erőm. 
Este elmentünk Apukámat megköszönteni születésnapja alkalmából, mert Ő meg a 72. évét töltötte vasárnap.  
Remélem  Mamát és Tatát is még sokáig köszönthetjük születés és névnapjukon!!
(kép a kepguru.hu-ról)

2 megjegyzés:

  1. Isten éltesse nagyon sokáig szeretteidet erőben egészségben!Csodás ételeket készítettél!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Éva :)!! Úgy legyen!!
    Az ételek Sógornőmet dícsérik, egyik sem az én művem, de az engedélyével tettem fel a blogra :)!

    VálaszTörlés