2013. február 28., csütörtök

A tegnapi vacsora


Vacsorára végül teljesen hagyományos, többször leírt étel készült, zöldborsóleves eperszalag tésztával, második fogás egyszerű csirkepörkölt (bőre nélküli alsó combokból és farrészekből) a fiúknak tésztával, Apának és nekem gőzben párolt karfiollal. Bár az utóbbi momentumról Apa nem vett tudomást és Ő is tésztával ette. A pörköltet most is gyorsfőző fedővel főztem, szokásos módon és jelzések után 8 percig, majd elzártam a tűzhelyet és visszahűtöttem az edényt. 
Ezek kerültek bele: kevés olaj, 1 fej hagyma, fél hegyes erős paprika, 1 lecsópaprika és 1 paradicsom (mind felaprózva), 6 alsó comb, és 6 farrész (mindegyik bőre nélkül), 1 fehér kanál só, 2 fehér kanál fűszerpaprika, 8 dl forró víz (ahogy régebben már említettem, szeretjük, ha sok szaft van a húson)
A pörkölt készítéséről nem készültek fázisfotók, de a gőzölt karfiolról és a borsólevesről igen, íme:


A leves hozzávalói: kevés olaj, 2 sárgarépa, fél-fél paszternák és petrezselyemgyökér, negyed zellergumó és néhány zellerlevél, 1 kisebb fej hagyma, darabka zöldpaprika, 35 dkg mirelit borsó, 1-1 csapott fehér kanál ételízesítő és só, /  vagy csak só ízlés szerint, őrölt bors ugyancsak ízlés szerint, 1 kávéskanál szárított petrezselyemzöld, 2 liter forró víz, 8 dkg eperszalag tészta.
A megtisztított és felaprított zöldségeket kevés olajon megdinszteltem. Pár perc után a borsót is hozzáadtam, majd addig pároltam együtt, míg a borsó is jól átforrósodott.






Ekkor fűszereztem,  majd felöntöttem 2 liter forró vízzel. Felforraltam,






és a Zepter reszelő-pároló betéten a levesre helyeztem a megmosott karfiolrózsákat. 




Egy tállal letakartam és addig  hagytam erős tűzön, míg gőz csapott ki a fedő alól. Ekkor a tüzet mérsékeltem és addig pároltam így a karfiolt, míg megpuhult.
Közben, kb. 18-20 perc főzés után egyszer le kellett emelni a pároló-reszelő betétet, amikor a tésztát a levesbe tettem, majd további 10 percig főztem. 
A tálat a tapadókorongos  fedőgombbal emeltem le.
Sajna az enyém tegnap eltört, úgyhogy ezentúl a tálat kénytelen leszek edényfogó kesztyűvel levenni. 






A tálról levettem a fogantyút és felfordítottam, majd az erre szolgáló eszközzel (aminek a másik vége üvegnyitóként funkcionál) leemeltem a reszelő-pároló betétet a leveses fazékról.




A felfordított tálra helyeztem, így az esetleg lecsöpögő folyadék sem folyik szét.
A karfiolt nem kellett semmivel ízesíteni, mert a leves gőze és a csirkepörkölt szaftja elég fűszerezésnek bizonyult. 





Az elkészült leves.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése