2013. február 7., csütörtök

Mint egy gombás carbonara:)

Ma reggel még halvány gőzöm sem volt, hogy mit fogok ebédre főzni. Aztán délelőtt ahogy benéztem a hűtőbe, megláttam egy csomag parasztsonkát (még akkor vettem, mikor a Lidl-ben akciós volt), meg 3 szem tölteni való gombát és máris körvonalazódott az ebéd, sonkás-gombás-tejszínes tészta


Ezeket használtam hozzá: 3-4 evőkanál olaj, 1 kisebb fej hagyma, 10 dkg szeletelt parasztsonka, kb. 25 dkg csiperke gomba, só, 1 dl 30 %-os tejszín, 1/2 liter forró víz, 1 kávéskanál szárított petrezselyemzöld, 25 dkg gyermelyi copfocska tészta, a tetejére kevés reszelt trappista.
Gyorsan előkaptam a nagy SpiderPan serpenyőmet, megtisztítottam és apróra vágtam a hagymát, felcsíkoztam a szeletelt sonkát, megtisztítottam és apróbb darabokra vágtam a gombát. Mindent a serpenyőbe raktam, csipet sót tettem a gombára, hogy kiadja a levét, és egy kis olajjal együtt dinsztelni kezdtem. 

Addig dinszteltem, míg zsírjára sült, ekkor ráöntöttem kb. 1 dl tejszínt, jól elkevertem, felforraltam, majd a fél liter forró víz következett, a kávéskanál szárított petrezselyemzöld, meg csapott fél fehér kanál só. Amikor felforrt, beleöntöttem a tésztát, jól elkevertem és fedő alatt, kis lángon 12 percig főztem, míg az összes szaftot magába szívta. 




Azonnal tálaltam, a tányéron kevés reszelt sajtot szórtam rá. Kóstolás után megállapítottam, hogy ez tisztára olyan, mint a carbonara, csak a gomba ízével még gazdagabb. Érdemes kipróbálni, mert villámgyors, egyszerű, nem kell sok edényt mosogatni utána, és nem utolsó sorban isteni :)!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése