2013. február 14., csütörtök

Tejszínes zöldségleves brokkolival és gombával



Nagyon ráéheztem egy kis zöldséglevesre, olyanra, ami krémes is meg darabos is,  ezért az összes itthon található zöldségféle felhasználásával azt készítettem ebédre. Mást nem is, - a vacsorára "gyúrok" :) inkább. Mivel csak Férjem és én ettünk a levesből, bátran beletettem a brokkolit és a gombát is, és nyugodtan mondhatom, hogy az egyik legfinomabb, ízgazdag zöldségleves került a tányérunkba. Még Férjem is lelkesen kanalazta, és közben dicsérte, pedig Ő sem szereti az utóbb említett két belevalót olyan nagyon.
 
    leveszöldségek                vacsorára szánt brokkoli és gomba
Ezek voltak benne: tisztított brokkoli szár és kisebb brokkolirózsák, 1-1 szál petrezselyemgyökér, sárgarépa, paszternák, halványító zellerszár, 1/4 zellergumó, a gombák kalapjának széle, 1 szál zellerzöld, 1-2 szál petrezselyemzöld, 1 fej hagyma, 1-2 evőkanál olaj, 2 liter forró víz, 1-1 csapott fehér kanál só és szitált ételízesítő, őrölt bors, 2 evőkanál liszt, kb. 1 dl hideg víz, 1 dl tejszín, 1 kávéskanál szárított petrezselyemzöld.
A zöldségeket megtisztítottam, negyed-fél vagy egész karikákra vágtam. A gombát is kisebb darabokra szeltem, felaprítottam a hagymát, halványító zellerszárat, zeller és petrezselyemzöldet, a brokkolit egész pici rózsákra szedtem és amikor minden elkészült kevés olajon dinszteltem pár percig, amíg a zöldségek már puhulni kezdtek.
 
 
Ekkor  fűszereztem, felöntöttem forró vízzel, felforraltam, amikor felforrt, pároló edényben fölé raktam a nagyobb brokkoli rózsákat megpárolódni a vacsorához. Amikor az első gőz kiszivárgott a fedő alól takarékra állítottam a tűzhelyet, és 6 percig gőzöltem a brokkolit. Akkor levettem, és félreraktam. Megnéztem a levesben lévő zöldségeket, azok is puhák voltak, ezért habarást készítettem a vízből, lisztből és tejszínből, amit a lobogva forró levesbe öntöttem egy szűrőn keresztül, nehogy csomós legyen. Jól kiforraltam, kevés sóval és borssal még ízesítettem, megszórtam egy kávéskanálnyi szárított petrezselyemzölddel is, és máris tálaltam. Nagyon finom volt ez a selymesen krémes, de mégis darabos  zöldségleves.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése