2013. február 22., péntek

Sonkás-olivás paradicsomos tészta

Lehet, hogy már unalmas, hogy megint tésztát főztem, de sajna csak erre volt időm és erőm. Ja, meg alapanyagom. Tegnapról maradt még 4 és fél kocka rakott krumpli, az a fiúknak és Apának elég lesz, de ha nem Ők is ehetnek a tésztából, amit saját kedvemre főztem. 
Ezek vannak benne: kevés olaj, 1 fej felaprózott hagyma, 20 dkg apróra vágott szendvics sonka, 1 csomag Chira olajbogyó felszeletelve,  levével együtt, 1 liter 100 %-os paradicsomlé, kb. 1,5 dl forró víz,  kevés só, 1-1 kávéskaná oregano és fokhagyma granulátum, néhány tekerés  szárított olasz zöldfűszerkeverék, kevés chili por, néhány csepp folyékony édesítőszer, 1/2 kg  tészta - jelen esetben durum orsó. 

Ezt az ételt egy edényben követtem el, mégpedig egy wokban. Először megdinszteltem az apróra vágott hagymát, majd ráraktam az ugyancsak felaprózott sonkát. Együtt pirítottam kicsit, aztán a felszeletelt olivabogyó következett. Beleöntöttem az olivabogyó levét is (kb. 0,7 dl volt), majd a paradicsomlevet, meg még vagy 1,5 dl forró vizet. Sóztam, fűszereztem, majd beleöntöttem a tésztát. Újra forrástól számított 15 percig főztem fedő alatt, takarékon, ezalatt magába szívta az összes fűszeres paradicsomlevet és finom egytálétel lett. Meg lehet főzni persze külön-külön is, de én annyira utálok mosogatni, hogy inkább így,  egyben oldottam meg. Reszelt sajttal is meg lehetne szórni, de én csak néhány petrezselyem levélkével díszítettem és befaltam - ahogy Tomikám mondaná. 

2 megjegyzés:

  1. Ó de nagyon guszta! Imádom a tésztákat, nekem tegnap és ma is tészta volt!Valóban 1 liter paradicsomlevet öntöttél rá? Soknak tartom de lehet hogy így szereted?

    VálaszTörlés
  2. Valóban 1 liter paradicsomlé van benne, de víz csak másfél deci. Víz helyett paradicsomlében főtt a tészta. Érdemes kipróbálni!!

    VálaszTörlés