2013. február 19., kedd

Szülinapi rolád

Ma Anyukám születésnapja volt, este elmentünk megköszönteni. Innen is Isten éltesse sokáig!!! Napközben szülinapi piskóta roládot sütöttem vaníliás-habos-mazsolás töltelékkel, hulalával bevonva. Persze Ő is készült a szülinapra, hókiflit, sütőtökös pitét, csokis-kapuccsínós piskótát és sajtos-omlós (de igazán omlós!!!) sós sütit sütött. Így egy kicsit olyan érzésem volt, mintha vizet vittem volna a Tiszába, de Anyukám azért nagyon örült az én ünnepi sütimnek is.
Ezek voltak a tésztában: 5 tojás, 5 evőkanál porcukor, 3 evőkanál liszt, 2 evőkanál keményítő.
A krémben és a tetején: 5 dl tej, 1 csomag főzős vaníliás pudingpor, 2 evőkanál porcukor, 2 csomag vaníliás cukor, 1/2 liter  hulala,  3 evőkanál mazsola.
A piskótához a  tojásokat szétválasztottam, először a fehérjét, utána a sárgáját vertem nagyon habosra 2,5 evőkanál porcukorral. Utána a kikevert sárgájához apránként hozzáadtam a keményítővel elkevert lisztet, végül a keményre vert fehérjét is óvatosan beledolgoztam a masszába, majd sütőpapírral bélelt tepsire simítottam és 160 fokra előmelegített légkeveréses sütőben 18 perc alatt készre sütöttem. Másik sütőpapírra borítottam, a sütéshez használt sütőpapírt lehúztam a piskótáról, majd az új sütőpapírral rövidebbik oldala irányából feltekertem, rácsra tettem, úgy hagytam kihűlni.
A krémhez a pudingporon lévő használati utasítás alapján megfőztem a pudingot 2 evőkanál porcukorral és 2 csomag vaníliás cukorral, majd az edényt hideg vízfürdőbe állítottam, hogy minél hamarabb lehűljön a puding. A fél liter hulalát nagyon kemény habbá vertem és felét a kihűlt pudinghoz kevertem gépi habverővel. Dúsítottam még pár evőkanál mazsolával és vastagon  a kihűlt piskótára kentem. 
A piskótát ezután feltekertem és a maradék hulala habbal körben bevontam, majd habzsákból díszítettem. Hűtőben tároltam az indulásig. 

2 megjegyzés:

  1. Isten éltesse Anyukádat nagyon sokáig erőben egészségben! Nagyon szép és finom süteményt készítettél! Anyukád akkor jól bírja magát a műtét után ha már ennyire tudott készülni!:-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Éva :)!! Szerencsére jól sikerült a műtét, teljesen rendbejött utána. Igaz néha még fájlalja a lábát, de mindent elvégez a ház körül, piacra megy, ügyintéz, stb. Soha nem volt Rá jellemző, hogy elhagyja magát.

    VálaszTörlés