2011. július 6., szerda

Palóc (vagy zöldbabos) gulyás - őzpörköltből



A hét végéről még mindig maradt őzpörköltünk, a hűtőben keresgélve találtam még egy fél kg zsenge zöldbabot, amit szintén a múlt héten Szüleimtől kaptunk. Volt még itthon új zöldségem is (répa, petrezselyemgyökér, zellergumó), úgy gondoltam, ezek felhasználásával finom, tartalmas levest készítek vacsorára, kísérőnek pedig egy tészta nélküli túrótortát sütök.
A palóc (vagy zöldbabos) gulyás hozzávalói:

  kb. 2 adag őzpörkölt maradék

  kb. 50 dkg friss zöldbab

  1 nagyobb szál új sárgarépa

  2 kisebb új petrezselyemgyökér

  1/2 új zellergumó

  1,5 liter forró víz

  1,5 fehér kanál ételízesítő

  fokhagyma granulátum ízlés szerint

  néhány szál zeller zöld

  1/3 pohár 12 %-os tejföl

  2 evőkanál rétes liszt

  kb. 1 dl hideg víz.

A maradék őzpörköltet 1,5 liter vízzel felforraltam, ízesítettem ételízesítővel és fokhagyma granulátummal, beleraktam a megtisztított, felaprított zöldbabot és többi zöldséget, és fedő alatt, takarékon addig főztem, míg minden zöldség puhára főtt benne (kb. 30-35 perc). Ekkor a tejfölből, rétes lisztből és hideg vízből habarást mixeltem, amivel sűrítettem és savanyítottam is kicsit a levest, megszórtam apróra vagdalt zeller zölddel, kiforraltam és tálaltam. Nagyon finom volt :)!!





Palóc (vagy zöldbabos) gulyás - őzpörköltből

3 megjegyzés:

  1. Még sosem ettem palóclevest, de finom lehet.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom volt :) !! Természetesen másféle húsból is el lehet készíteni, nekem most őzpörkölt maradékom volt, amit mindenképpen fel akartam használni.

    VálaszTörlés
  3. Én is palóc gulyásra ácsingózok, nagyon szeretem!:)
    Ez az őzpörköltből készített is nagyon finom lehetett!
    Maria, emelgetem a kalapomat!:)

    VálaszTörlés