2011. július 4., hétfő

Mexikói rizs



Tegnapról egy nagy tál  rántott ez-meg-az maradt, amihez ma csak egy köretet kellett kitalálnom. Ki is találtam, hogy mexikói rizst készítek. A mexikói fűszerkeverékem elfogyott, ezért saját kútfőből fűszereztem meg az ételt. Hozzávalók 4-5 személyre:
  - 2 fej vöröshagyma

  - 4-5 evőkanál olaj

  - fél csomag (0,5 kg) mexikói zöldségkeverék (mirelit, Lidl-s)

  - 3 főzőtasak paraboiled rizs (37,5 dkg)

  - 2,5 fehér kanál ételízesítő

  - 2 teáskanál szárított petrezselyemzöld

  - 2-3 teáskanál szárított oregánó

  - 1 púpos fehér kanál fűszerpaprika (csípős)

  - 1-2 kávéskanál chili por (aki nem bírja az erőset, kihagyhatja)

  - 8 dl + 2 dl forró víz

A hagymát tisztítás után apróra vágtam, az olajon megdinszteltem. Hozzáadtam a mirelit zöldségkeveréket, amikor már fölengedett, a rizst is rászórtam a főzőtasakokból, fűszereztem ételízesítővel, oregánóval, petrezselyemzölddel, jól elkevertem, mellékészítettem a forró vizet, csak akkor tettem rá a fűszerpaprikát és chili port, amivel gyorsan összekevertem és már fel is öntöttem, hogy a paprika oda ne égjen. Először csak 8 dl forró vizet öntöttem rá, de kellett még kb 2 dl, hogy a rizs teljesen megpuhuljon. Kb. 25-30 perc alatt készre főtt, azon forrón tálaltam. Nagyon finom fűszeres étel lett, senki nem mondta volna meg, hogy nincs rajta mexikói fűszerkeverék :)





Mexikói rizs

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki,akár hús nélkül is megtudnám enni!

    VálaszTörlés
  2. :) Az az igazság, hogy legkisebbik Fiam és én tényleg hús nélkül ettük! olyan jó fűszeres volt!!

    VálaszTörlés
  3. Ez is olyanra sikeredett, hogy utolsó szemig mind elfogyott, sőt még bírtunk volna enni!! :)

    VálaszTörlés