2011. július 15., péntek

Töltött paprika / Tepsis fasírt



Tegnap megint csak este merészkedtem be a konyhába, akkor is csak azért, hogy gyorsan odategyem megfőni kedvenc ételemet a töltött paprikát, és a fiúknak dobjak be egy kis fasírtot a sütőbe, aztán viharos sebességgel ott is hagytam, a konyhát, egyrészt mert sok más dolgom volt, másrészt, mert a sütő ontotta a forróságot, de mégis ez volt a legegyszerűbb megoldás. Szóval végre megfőztem egyik kedvenc nyári ételemet,  köretnek petrezselymes újkrumplit készítettem, úgy voltam vele, az a fasírt mellé is jó lesz, ha valaki kér. De a fiúk nem kértek krumplit, mindenki zsemlébe rakta a fasírtot, és mustárral, ketchuppal, csípős piros arannyal, csemege uborkával, hagymával, paradicsommal, és még ki tudja mivel ették.  Én annyira a töltött paprikámra koncentráltam, hogy számomra megszűnt a világ a vacsora idejére. Egyedül csak Apa kóstolta meg a töltött paprikát is,  és neki is nagyon ízlett :)
A töltött paprika hozzávalói:
  - 0,5 kg sovány darált sertéshús
  - 1 főzőtasak (12,5 dkg) paraboiled rizs
  - 1 db tojás
  - 1 fehér kanál só
  - 1-1,5 kávéskanál őrölt bors
  - 5-7 db tölteni való paprika
  - 1-1,2 liter 100 %-os paradicsomlé
  - 1 dl víz
  - pici só, bors, folyékony édesítőszer
  - kevés olaj,
  - 4-6 teáskanál rétes liszt 
A húst, rizst, tojást, sóval és borssal ízesítve összekevertem, a megmosott, kicsumázott paprikákba töltöttem (5 db töltött paprikám lett, és 2 db húsgombócom), lábasba raktam, felöntöttem paradicsomlével, (a dobozt kiöblítettem 1 deci vízzel, és azt is hozzáöntöttem), pici sóval, borssal, édesítőszerrel ízesítettem, és puhára főztem a paprikákat (amikor a rizs meg van duzzadva a töltelékben, akkor jó. Ekkor egy kis csészében összekevertem az olajat rétes liszttel, és besűrítettem vele a paprikát. Kiforraltam és petrezselymes krumplival tálaltam. Isteni volt, minden falatot élveztem :D !! Ma vacsorára ezt fogom enni hidegen!! Mikor lesz már este :D ??


A fasírt hozzávalói:
  - 1 kg darált sertéshús (fele-fele arányban 20 és 30 %-os zsírtartalmú)
  - 3,5 db zsemle
  - víz az áztatáshoz
  - 1 db tojás
  - 3 fehér kanál ételízesítő
  - 1-1 kávéskanál őrölt bors és őrölt kömény
  - 3 kávéskanál fokhagyma granulátum
  - 1,5 fehér kanál fűszerpaprika
A zsemléket megáztattam hideg vízben. Amikor megázott jól kicsavartam és a mérlegre rakott tálba raktam az alapanyagokat, belekerült a hús, kicsavart zsemle, tojás. Ezek 1,6 kg-ot nyomtak. Tapasztalatom szerint akkor lesz elég fűszeres a massza, ha fél kg-ként 1 fehér kanál ételízesítőt rakok hozzá, ezért most 3 kanállal került bele. Hozzáadtam a többi fűszert is, a borsot, köményt, fokhagyma granulátumot, fűszerpaprikát, jól összekevertem. Eddig minden úgy történt, mint máskor. A sütéshez azonban két tepsit használtam. Mindkettőt kibéleltem sütőpapírral, és a masszából hatalmas korongokat lapigattam, akkorákat, hogy egy tepsire csak 6 db fért belőle (összesen 12 nagy fasírtom lett). A tepsiket 200 fokos sütőbe toltam, (1. és 4. sínre), légkeverésre, és csak akkor fordítottam meg, amikor már látszott, hogy barnulni kezdett az alul lévő oldal széle. Gyönyörűen meg lehetett fordítani, a másik oldalt is szép barnásra sütöttem, közben a korongok jelentősen veszítettek méretükből, de így is elég szép nagyok maradtak. Amikor megsültek, gyorsan tányérra szedtem őket, hogy ne szívják vissza magukba azt a zsiradékot, ami kisült belőlük. Nagyon finom ropogós lett, ízlett a családnak, azt mondták, olyan, mintha grilleztem volna :). 





Tepsis fasírt



Az én nagy kedvencem a TÖLTÖTT PAPRIKA

3 megjegyzés:

  1. Kedves Mária!
    Mindkettő jöhet,a töltött paprikának is meg van a gazdája nálunk, és a fasírtnak is!!!!

    VálaszTörlés
  2. Mellissina2 - töltött paprikát még küldhetek, de a fasírtot már eltüntették ragadozóim :)

    VálaszTörlés