2011. július 18., hétfő

Chili con carne, azaz darált húsos csilis bab



Legkisebbikem kiötlöte ma reggel, hogy csilis babot enne. Főzzek azt ebédre. Szerencsére volt itthon fél kiló darált húsom, fél kiló tarka babom, hagyma, fokhagyma, passzírozott paradicsom, fűszerek, hát nincs más hátra, meg kell főzni. Hozzá is láttam, először a babot áztattam be, jó forró vízbe, és hagytam, hogy legalább 1 órán át ázzon. Közben kétszer kicseréltem rajta a vizet, mindig forrót raktam rá. Aztán a darált húst pirítottam meg a Spider Pan serpenyőmben, ugyanúgy, ahogy zepterben szoktam. A felforrósított edénybe beleraktam a húst, és gyakran megkeverve addig sütöttem, míg kifehéredett. Ekkor ráraktam egy fej hagymát és 3 gerezd fokhagymát apróra vágva, kevés szitált ételízesítőt, és addig sütöttem, míg pirulni kezdett, majd félreraktam. 




Áztatás után a babot újra átmostam, leszűrtem, beleraktam a gyorsfőző fedővel használható fazékba, tettem rá 1 fej apróra vagdalt hagymát, 2 gerezd fokhagymát, ételízesítőt, 1 liter vizet, és a fedőt lezárva, szokásos jelzések után 30 percig főztem. Akkor visszahűtöttem a fazekat, kinyitottam, beleöntöttem a húst, felöntöttem Nostia passzírozott  paradicsommal, fűszereztem oreganoval, bazsalikommal, chiliporral, fűszerpaprikával, visszazártam és szokásos jelzések után újabb 10 percig főztem. Újra visszahűtöttem a fazekat, megkóstoltam a csilis babot, pici édesítőszert raktam bele, jól elkevertem és azonnal tálaltam. Nagyon finom lett, annak ellenére, hogy a bab főzővizétől kicsit hígabb maradt a szaftja, mint szokott.

7 megjegyzés:

  1. Ez tipikus férfikaja, nálunk is nagy újjongás van, ha ez kerül asztalra. Finom, de nálunk inkább a férfinép rajong érte:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, és bizton állíthatom hogy finom, vasárnap a lányomék itt voltak és ilyet készített ami nekem nagyon ízlett!

    VálaszTörlés
  3. Mi csak gondolatban ettük még ilyent,attól tartok iszonyú csípős!!!

    VálaszTörlés
  4. De rég csináltam...Jó csípősen az igazi! Abban mi az igazság, hogy a Mexikóiak eredetileg belefacsarnak egy narancs levét?

    VálaszTörlés
  5. Köszi Éva, tényleg finom volt :)

    mellissina2, úgy jó ha csípős, de a paradicsom miatt mégis üdítő :)

    Illéskrisz - ugye, hogy csípősen jó :) ?
    Sajna nem ismerem annyira a mexikói szokásokat :(

    VálaszTörlés
  6. Még egy "könnyű nyári" étel:))
    Úgy látszik, hőség ide, hőség oda, csak megkívánjuk a nehezebb ételeket is:) Mi kifejezetten imádjuk a csilis babot:) De pl. ha unokák is vannak, akkor nem csinálom csípősre, csak mindenki a sajátját erősíti chilli szósszal...

    VálaszTörlés