2011. július 31., vasárnap

Szecsuáni sertés








Régebbi blogomban már leírtam, hogy a kínai ételek közül kedvencünk a szecsuáni csirke. Most ennek az ételnek sertés változatát készítettem el. Ez legalább olyan finom, mint a csirkemelles változat.


Most nem vettem elő a szakácskönyvet, megpróbáltam (több kevesebb sikerrel) rekonstruálni a hozzávalókat, végül is ezekből készült a mai változat:



  - 92 dkg csont nélküli rövid karaj

  - 4 db csípős hegyes paprika

  - 4 db jókora újhagyma

  - jó néhány kis gerezd fokhagyma

  - kevés olaj

  - kevés őrölt bors (nem szecsuáni)



a páchoz:

  - 4 evőkanál kukorica keményítő

  - 4 evőkanál szójaszósz

  - 4 evőkanál száraz fehér bor



a mártáshoz:

  - 4 evőkanál kukorica keményítő (ez kicsit sok, fele elég!)

  - 8 evőkanál szójaszósz

  - 8 evőkanál száraz fehér bor

  - 3 evőkanál chili szósz

  - 5 evőkanál erős ketchup



a köret:

  - 4-5 főzőtasak paraboiled rizs

  - 2 liter forró víz

  - 2 evőkanál só






Bepácolt karaj csíkok, és a többi hozzávaló






A húst nagyon vékonyra szeleteltem, majd csíkokra vágtam, tálba raktam, és rátettem a pác hozzávalóit. Jól elkevertem és állni hagytam, amíg a többi hozzávalót is vékony csíkokra vágtam (de legalább 20 percre). A csípős paprikát és az újhagymát is kb. 5 cm hosszú, 2-3 mm széles csíkokra vágtam, a fokhagymát felaprítottam. 


A rizst főzőtasakkal együtt sóval ízesített, forrásban lévő vízbe raktam, és kb. 20-25 percig főztem takarékon,  lefedve. Akkor lett kész, amikor a rizsszemek teljesen kitöltötték a főzőtasakot. 


A nagy Spider Pan serpenyőmet jól felforrósítottam, kevés olajat öntöttem bele, és őrölt borsot szórtam a forró olajba, majd a bepácolt hús felét is beleraktam. Folyamatosan rázogattam és kevergettem, amíg a húsok előbb kifehéredtek, majd kis színt kaptak. (Az egész nem tartott tovább, mint 5 perc). Ekkor tálra borítottam a megsült húsokat, újabb olaj, bors, majd a maradék bepácolt hús következett. Ezt ugyanúgy sütöttem, mint az előző adagot. Amikor ez is kész lett, ezt is a tálra borítottam, megint kis olajat raktam a serpenyőbe, pici borsot szórtam bele, és a felcsíkozott erős paprika és újhagyma következett. Gyorsan kevergetve nagy lángon sütöttem kb. 2 percig, ekkor visszaraktam az elősütött húscsíkokat, ráraktam a felaprított fokhagyma kb. 2/3-át, keményítőt, szójaszószt, bort, chili szószt és erős ketchupot, aztán 2-3 perc alatt összesütöttem. 


Nagy tálra borítottam az elkészült szecsuáni sertést, másik tálra szedtem a teli rizses zacskókat, éles késsel kivágtam és villa segítségével kiöntöttem belőlük a megduzzadt szemeket. Azon forrón tálaltam. A tányéron  mindenki ízlés szerinti mennyiségű szójaszósszal locsolta meg.



Az eredeti receptek a A Vörös Sárkány ízei című könyvből származnak  (írói Zhao Yi és Kassai György,  a TexTura Kiadó kiadásában 1990-ben jelent meg).









(A harmadik - kisebb tányéron fűszeres lében gyorsfőzővel előfőzött csirkezúza van, szecsuánihoz nagyon hasonlító mártásban, saját elképzelésem szerint, de az is nagyon finom lett.)






Szecsuáni sertés

6 megjegyzés:

  1. Imádom a kínai kaját, főleg, ha jó csípős. Guszta lett az eredmény.

    VálaszTörlés
  2. Én itt töröm magam a vasárnapi ebéddel ahelyett, hogy szépem elmentem volna Hozzátok ebédre:))
    Imádom a kínait!:) Nagyon szép lett, biztosan finom volt!:)
    Gratulálok, Maria!:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretem a kínai kosztot, szívesen kóstolnám! Nagyon guszta!!

    VálaszTörlés
  4. Hobbychef - na ez jó csípős!! Köszönöm :)

    Roza - Ne csodáld, hogy nagyon elfáradtál, annyi mindent főztél :) Szívesen látnálak!! Köszönöm, finom volt :D!

    Illéskrisz - Neked is köszönöm!!

    VálaszTörlés
  5. Hopá!
    Nagy változások mentek itt végbe.
    Gratulálok, nagyon szépek a fotók is.
    Hát még a kaják. Nagyon finomakat főztél megint.

    VálaszTörlés
  6. Próbálom alakítgatni :). Köszönöm kedves Juci!!

    VálaszTörlés