2011. július 6., szerda

Tészta nélküli túrótorta

  


Ezt a "tortát" még évekkel ezelőtt találtam egy olyan szakácskönyvben, amit kaptam, vagy nyertem, már nem is emlékszem, az biztos, hogy Ráma margarin vonalkódokat kellett gyűjteni, beküldeni, utána postán jött meg a könyv, aminek címe Ráma süteményeskönyv, a recepteket Virág Ursula írta. A lényeg az, hogy ez a finom túrós süti már a kezdetek óta nagy sikert arat a családban, és az a legjobb benne, hogy nincs tésztája.  Régebben annyit módosítottam a recepten, hogy 1 csomag helyett, 4 csomag vaníliás cukrot használtam, de olyan régen sütöttem meg utoljára, hogy elfelejtettem, csak utólag, a kóstoláskor jöttem rá, hogy úgy finomabb,  vaníliásabb volt.
Hozzávalók:

  15 dkg Ráma margarin

  15 dkg cukor

  1 cs vaníliás cukor (inkább 4 cs., úgy vaníliásabb)

  1 kg tehéntúró

  1 csipet só

  4 db tojás (én 6-ot használtam fel, mert nagyon kicsik voltak itthon)

  4 evőkanál tej

  6 evőkanál gríz (búzadara)

  2 citrom reszelt sárga héja és egyik leve

  porcukor a tetejére





A puha margarint kikevertem a cukorral, vaníliás cukorral, csipet sóval és a tojás sárgákkal, majd beleraktam a túrót, és botmixerrel jól összekevertem. Beleraktam a tejet, búzadarát, a megmosott citromok finomra reszelt sárga héját, az egyik citrom levét, és tovább kevertem a botmixerrel. A tojásfehérjét kemény habbá vertem, és a túrós masszához adtam, jól elkevertem, és sütőpapírral bélelt közepes méretű tepsibe öntöttem, elegyengettem, és 200 fokra előmelegített sütőben sütöttem, aranybarna helyett majdnem kicsit túl. Az utolsó 10 percben le kellett volna takarni sütőpapírral, de ez elkerülte a figyelmemet.Azért nagyon finom, habos és citromos sütit sikerült sütni, pont olyan jót, amilyenre emlékeztem :)
Nagy tepsivel is sütöttem már, akkor mindennek a duplája kell.





Túrótorta - nem tortaformában sütve

2 megjegyzés: