2011. július 27., szerda

Hús mentes ebéd: Kelkáposzta leves, krumplis tönkölytarhonya, saláta

A tegnap esti kis kilengés után ma megint visszafogottabban ebédeltünk. Valami olyat szerettem volna főzni, ami finom is, emlékeztet a régi ételekre, mégis húsmentes. A kelkáposzta levesemet a frankfurti leves "ihlette", épp csak virsli nélkül. A krumplis tarhonya, hogy egészségesebb legyen egy fokkal, tojás nélküli tönkölytarhonyával készült, persze ebből is kimaradt most minden máskor szokásos kolbász, virsli, pedig Apának nagyon csillogott a szeme, mikor megemlítettem, hogy mit akarok főzni, persze ez a csillogás alább hagyott, amikor közöltem vele, hogy ez biza most mindenféle húsfélét nélkülöz. Csak saláta volt hozzá, méghozzá a citromfű bűvöletében :). Azért ez az ebéd is nagyon finom volt, Apa és Legkisebbikem a hús nélküli tarhonyából is kétszer szedett :)
Először is a kelkáposzta leves:


Összevágtam egy fél fej kelkáposztát, és 1,5 liter forró vízzel főni tettem. Ízesítettem 1,5 fehér kanál ételízesítővel, tettem hozzá még 1 jó púpos fehér kanál szárított zöldséget (amit régebben kiszitáltam az ételízesítőből), 1/2 kávéskanál őrölt köményt és cayenne borsot, 1-2 kávéskanál fokhagyma granulátummot, 1-2  evőkanál olajat és először fedő nélkül forraltam pár percig, aztán fedő alatt, takarékon puhára főztem. Végül behabartam. A habaráshoz 1 púpos evőkanál burgonya keményítőt összekevertem 1,5 dl hideg vízzel, a leveshez öntöttem pár percig még forraltam és el is készült a finom, csupa zöldség leves. (Megjegyezném, hogy ez a keményítő nem úgy sűrít, mint a liszt,  a vele sűrített étel állaga és kinézete leginkább a félig megdermedt zselére emlékeztet. Ennek a levesnek is olyan volt a leve, mint egy gyönyörű húsleves, kissé megzselésedve. Fura, de tetszik :)!! )


És a krumplis tarhonya tönköly tarhonyával, citromos-citromfüves jégsalátával: 




A krumplis tarhonyát teljesen szokványos módon készítettem: 1 nagy fej vöröshagymát apróra vágva megdinszteltem kevés olajon, aztán hozzátettem 5 gerezd felaprózott fokhagymát, 1,5 kg megtisztított, kockára vágott újkrumplit, jól elkevertem, megszórtam 1 fehér kanál sóval, hozzáadtam egy feldarabolt erős paprikát, fél kávéskanál őrölt köményt, 2-3 fehér kanál fűszerpaprikát, összekevertem és felöntöttem 0,5 liter forró vízzel. Kb. 5 perc forralás után beleöntöttem 25 dkg tojás nélküli tönkölytarhonyát, felöntöttem még 0,7 liter forró vízzel és takarékra állítva,  fedő alatt puhára főztem. 
a salátához: megmostam, összevágtam 1 fej jégsalátát, közé tépkedtem 12-14 db szintén megmosott citromfű levelet. Az öntethez kicsavartam 1 citrom levét, hozzáraktam 1 kanál olajat, 1/4 csapott fehér kanál sót, 1 sztevia levelet. Közvetlenül tálalás előtt öntöttem csak az öntetet a salátára. 






2 megjegyzés:

  1. Nekem is nagyon tetszik ez a menü:) Mostanában én is gyakran eszem hús nélküli ételeket, a családnak persze főzök húst:)

    VálaszTörlés