2011. július 21., csütörtök

Mai ebédünk: Burgonyakrémleves, Cukkinis-petrezselymes (csípős) spagetti



Mai ebédünk ismét nélkülözi a húst, és mindenféle fehérjét, szín tiszta szénhidrátos menüsor.
Tegnapelőttről maradt egy kevés petrezselymes újkrumpli, ami nagyon jól beleillet a szénhidrátos sorba, csak kevés vízzel kellett összeturmixolni, kissé után-ízesíteni, felforralni, és máris elkészült a finom, és tartalmas burgonyakrémleves. Második fogásnak cukkinis tésztát szerettem volna, mert nagyon szép cukkinim volt itthon, Legkisebbikem viszont annyira megszerette a petrezselymes-fokhagymás spagettit, hogy olyat szívesebben evett volna. Ezért kellemeset a hasznossal alapon a petrezselymes fokhagymás spagettire valót egészítettem ki 2 db nagy lyukú reszelőn lereszelt cukkinivel. Fantasztikusan finom tésztára való lett belőle, és az egész ebédet kb. 20 perc alatt sikerült összeütni. 
A burgonyakrémleves hozzávalói:

 kb. 1,5 adag maradék petrezselymes (új)krumpli

 8 dl - 1 liter forró víz (attól függően, hogy sűrűbbre  vagy hígabbra szeretnénk a levest)

 1 csapott fehér kanál szitált ételízsítő, vagy ízlés szerint

 1 kávéskanál fokhagyma granulátum

 kevés őrölt bors és szárított petrezselyemzöld.





 A cukkinis-petrezselymes (csípős) spagetti hozzávalói:

 1 cs durum spagetti (0,5 kg)

 1 liter forró víz

 1 fehér kanál só, kevés olaj



 2 db közepes cukkini

 1 db hegyes erős paprika

 1 nagy csokor petrezselyem zöld

 1-1,5 csapott fehér kanál ételízesítő

 2 kávéskanál fokhagyma granulátum

 őrölt bors, chili por

 kevés olaj.

A megreszelt cukkinit kevés olajon sütni kezdtem. Beleraktam a fél karikákra vágott erős paprikát, apróra vagdalt petrezselyem zöldet, megszórtam ételízesítővel, fokhagyma granulátummal, borssal, chili porral, és addig pároltam, míg másik edényben megfőtt a tészta (7-8 perc). A megfőtt tésztát hozzákevertem a zöldséghez, jól elvegyítettem és tálaltam. (Igazság szerint nagyon jó lett volna még bele néhány friss bazsalikomlevél, de annyira szakadt az eső, hogy nem mentem ki a kertbe bazsalikomot szedni, de ha van kéznél, tegyenek bele bátran, még finomabb lesz tőle a tészta :)!!)  Nagyon finom, laktató és mégsem leterhelő ebédünk volt. (Ráadásul testkontrollos is, a várakozási idő utána 3 óra).





Cukkinis-petrezselymes  (csípős) spagetti

5 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, finom ebédetek volt! Különösen vonzó nekem most a tésztád, szívesen megkóstolnám!

    VálaszTörlés
  2. A leves is fincsi, de a tészta az nekem is különösen tetszik. Ha jó csipős is, az még csak jobb:)

    VálaszTörlés
  3. A spagetti nekem is nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  4. Köszi Lányok, tényleg nagyon kapós volt a spagetti, utolsó szálig mind elfogyott :D

    VálaszTörlés
  5. No lám!:) Mára pont tésztát kívánok... Cukkinim ugyan nincsen, de majd csak kitalálok valamit:)

    VálaszTörlés