2011. július 12., kedd

Saláta fokhagymás öntettel, sajttal



Ebédre megint egy hűvös salátát készítettem, most háromféle zöldségből. 1 fej jégsalátából, 1 nagy kígyóuborkából, és egy kb. 15 cm-es darab jégcsap retekből. A salátát és a többi hozzávalót is megmostam, jól lerázogattam, illetve szárazra töröltem. A saláta 3 nagyobb  levelét a tálaláshoz félreraktam, a többit apróra vágtam. Az uborkát héjával együtt lereszeltem nagy lyukú reszelőn. A megtisztított jégcsapretekkel is ugyanígy jártam el. Aztán a zöldségeket jó alaposan elvegyítettem, kevés sót raktam rá (de legközelebb sót csak tálaláskor teszek rá, hogy ne engedje ki ennyire a levét a zöldség), majd 3-3 evőkanál majonézt, 12 %-os tejfölt és light joghurtot, őrölt borsot, chili port, és fokhagyma granulátumot. Jól elkevertem és frissen tartó fóliával lefedve a hűtőbe tettem összeérni. Tálalás előtt a tányérba raktam egyet a félretett salátalevélből, belekanalaztam a hideg salátát, és kétféle sajttal tálaltam (nekem brie és lapkasajttal, de aki a brie-t nem szereti trappistát is ehet hozzá). Nagyon finom üdítő ebéd lett belőle a rekkenő hőségben :) 





Saláta fokhagymás öntettel, sajttal

2 megjegyzés: