2011. július 3., vasárnap

Mai ebédünk: Mindenféle rántva



Ma nem kellett volna levest főznöm ebédre, a pénteki galamblevesből még volt egy tálnyi, azt forraltam fel és délben azt tálaltam. De tegnap a többi "talált tárggyal" együtt két harcsa gerincet (fejjel együtt) kivettem a mélyhűtőből, azt odatettem hal alaplének, két fej hagymával, darabka erős paprikával, 2 paradicsommal 2 csapott fehér kanál sóval és 2,5 liter vízzel. 




Második fogásnak mindenféle itthon találhatót kirántottam és sült újkrumplival tálaltam. És hogy mi mindent találtam: néhány levesben főtt fél galamb, 6 szelet sertéskaraj, 6 szelet harcsafilé, 0,5 kg apró fejű gomba, 1 kisméretű cukkini, 5-6 karfiolrózsa. Legelőször a karfiol rózsákat szedtem le kettévágtam és kicsit megsózva, gőzben pároltam addig, míg roppanósan puha nem lett, majd az apró szemű gombát tisztítottam meg (kalapjáról lehúztam a bőrt, tönkjét a kalap aljával egy vonalban levágtam, szűrőbe raktam, és lesóztam. Ezután megmostam egy kisméretű cukkinit, majd szárazra töröltem, felszeleteltem, a szűrőbe raktam és azt is lesóztam.  A levesben főtt fél galambokat is  besóztam kissé, majd a karajszeleteket is, aztán picit kiklopfoltam, és felhasználásig félre tettem. Ezután a harcsafilé következett azt is mindkét oldalán meghintettem sóval. Megtisztítottam és összevágtam 1 kg nagyobb méretű újkrumplit, majd szikkadni hagytam, amíg felforrósodott a krumpli sütő olaja. Aztán elkezdtem a besózott hozzávalók panírozását. Először a galambot, aztán a karajt, majd a halat. Olajat forrósítottam és elkezdtem a sütögetést. Először a krumplit raktam forró olajba, majd kissé mérsékeltem a hőt. Aztán a panírozott galambokat sütöttem meg. Amikor szép barnára sültek, konyhai törlőpapírral bélelt tálra szedtem lecsöpögni. A sütést másik edényben folytattam, hogy ne legyen morzsás a rántott karaj és rántott harcsa filé olaja. Amíg ezek sültek, az apró, felpuhult gombafejeket és kis cukkini karikákat hármasával nyárs-pálcikára húztam (Tesco-ban kapható), úgy paníroztam be. Így nem kellett egyenként bajlódni vele, a sütés - forgatás - és kiszedés is egyszerűbb volt. Legvégül az előgőzölt karfiolrózsák kerültek sorra.  Minden megsült alkatrészt törlőpapírral bélelt tálra szedtem, hogy a felesleges olajat felszívja, utána frissen, forrón tálaltam a rántottakat a sültkrumplival.  Nagyon finom, sokízű ebédünk volt, mindenki megtalálta a kedvére valót benne. Kinek a húsok, kinek a hal, kinek a zöldségek jöttek be legjobban :D.





Rántott karaj és rántott harcsafilé (szálkák és bőr nélkül)



Sült újkrumpli, rántott galamb, cukkini, gomba és karfiol



Mindenféle  (karaj, harcsafilé, galamb, cukkini, gomba, karfiol)  rántva,

sült újkrumplival

2 megjegyzés:

  1. Ó , de szívesen beszálltam volna elfogyasztani azt a sok jó rántott husit! Nagyon guszta, a levesed is!

    VálaszTörlés
  2. - A családnak is bejött, de Neked is jutott volna :D
    - Köszi, a leves is finom volt!

    VálaszTörlés